Grejar och grejar..

..i all oändlighet!

Idag har jag sänkt småflickornas spjälsäng (de har två, men vill fortfarande sova tillsammans) och J's tripptrapp-stol. Tänk vad alla mina flickor växer! Det är helt otroligt när man tänkte efter...

Har även suttit igång en maskin med tvätt och plockat en hel del i lägenheten. Snart är tvätten färdig och ska hängas, sedan slänger jag in ytterligare en tvätt.

Jag började självklart dagen med frukost och en kopp kaffe. Det tog en liten stund innan kaffet började verka men sedan blev det full rulle.

Vad mer ska jag göra? (Har uppdaterat nu under kvällen för att visa vad jag faktiskt gjorde, och inte gjorde, idag. Och för att lämna små kommentarer. Kommentarerna är kursiva inom parantes, allt annat är från imorse)

  • Diska, om jag inte lämnar det åt Jonas. 

(Jag diskade halva disken och kokade flaskor)

  • Borra upp en ny jackhållare åt J (något kroksystem, som inte sticker ut ögonen på barn), då hennes gamla börjar bli för klen och sitter för långt ner. Den gamla får numer tjäna under tvillingarna. 

(får man stryka halva om man har ritat upp prickarna, men ännu ej borrat? *smajl*)

  • Putsa ett par fönster, vill inte göra alla på samma dag. Och förhoppningsvis vill Jonas hjälpa mig med några, eller iaf ta en promenad med flickorna så att jag, fullt ut, kan hänge mig åt fönstrena. Putsa fönster är det mest trista jag vet, men det måste göras.

(Ett par är ju två stycken, men detta måste erkännas som lite fusk. Jag putsade fönstrena i hallen och badrummet, dem är långsmala, små och går inte att ta isär: BUSENKELT!)

  • Tvätta mer, att förvänta sig att tvätten ska ta slut i en familj med fem medlemmar är rent önsketänkande *hihi*

(Jag tvättade faktiskt mer, hör och häpna, 3 maskiner tror jag bestämt)

  • Vika tvätt, kläderna måste in i garderoben också. Dem tjänar inte riktigt sitt syfte hängendes i torkskåpet/på hänganordningen, torra.

(Får man stryka ett V om man hann vika 3 barnjeans i strl 116 innan man blev distraherad utav telefonen och sedan barnen och sedan glömde bort det hela? *Haha*)

  • Ringa kyrkan, angående dop såklart! Vad trodde ni? *blink* Fråga inte om datum för det vet vi inte ännu, inbjudan kommer med posten när allt är färdigt!

(Japp, och ringde slut pengarna på mobilen gjorde jag också. Så den fick till att fyllas på mitt i samtalet! Pinsamt! *fniss*)

  • Underhålla och umgås med flickorna, min huvudsakliga syssla. Den kommer först, då barnen kommer först. Allt annat görs under den tid som blir över. Vi får se hur mycket jag hinner idag. Oftast när man planerat att göra riktigt mycket på en och samma dag, är flickorna mer vakna än vanligt.

(Denna kan jag stryka med otroligt gott samvete. För om jag har gått iväg för att hämta något eller fixat med något i samma rum (när dem varit vakna), har jag pratat med/sjungit för dem under tiden. Sådeså!)

  • Och mycket annat, som man gör utav bara farten utan att reflektera över det.

(Aa, jo, mycket annat var ordet. Råkade exempelvis börja rensa bland pappren och vid ett senare tillfälle stod jag och inspekterade en tvestjärt som krypit in mellan microns dubbelfönster. Hur kommer man in mellan dem "fönstrena"? Det borde vara omöjligt, tvestjärt eller ej! Och vad F*N gjorde en tvestjärt ens inne vid innerväggen i köket? GAH!
Efter att Jonas kom hem åkte jag till stan för att träffa mor, var hemma lagom tills han låg i sängen *snyft*)

Nu ska jag sätta igång, för flickorna sover sött igen.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Madde2

Herre min skapare vad du har att göra. Min vardag bestàr av rosa post-it lappar som hänger lite överallt. Annars fungerar ingenting. Min "putsa fönster" lapp hänger pà en hörna av skrivbordet sen mars förra àret. Men visst är det skönt när man äntligen fàr nàgot gjort? (Säger jag som bara har en unge). Som dessutom bara sover.

2009-08-06 @ 23:52:40
URL: http://metrobloggen.se/mrsbh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0