Jag skriver..

..ett inlägg så länge.

Jag har sett kommentarerna ang inläget Fråga Madde och ska svara på dem. Dock kommer jag att avvakta ytterligare en dag för att se om det kommer in några fler frågor. Jag har nämligen "bara" fått två frågor :)

Men som sagt: Jag skriver ett inlägg så länge.

Idag var jag iväg på synundersökning och allt såg tipp-topp ut. Därför ska jag nu gå och posta pappret på det, tillsammans med resten av papprena, som ger mig mitt körkortstillstånd(betalde avgiften igår). Sedan gäller det att gå handledarkursen tillsammans med Jonas, så att jag även kan skicka in handledarpappret. Och så ska jag betala för att få hem diverse pappren. När allt är klart är det bara ut att köra, utan barn i bilen förstås. Med andra ord blir det inte så ofta i början. Men vad gör det? Då har vi det klart iaf, och slipper ägna mer tankeenergi på att skaffa tillstånd.

Jag var på långpromenad tidigare idag och gick efteråt in på min lokala affär: Konsum. Funderade över om det var något som behövde handlas hem, men hittade inte så mycket mer än en mjölk. Däremot såg jag något, när jag gick och tittade på alla varor. Något som inte kändes direkt trevligt att se. Jag hade sett det förr, många gånger (flera ggr i veckan). Och hade då också informerat personalen om detta, varje gång.

Det jag pratar om är utgågna datum, på många utav varorna. Jag blev så förfärad och irriterad att jag började gå igenom hyllorna. Samlade ihop ungefär 15 varor från bara två utav hyllorna i affären (hyllorna är ca 5-6 m, tror jag). Hittade allt från modersmjölksersättning (tre-fyra sorter) till flera sorters knäckebröd, frukt-bars, choklad och andra helt skilda saker. Allt utgånget! En del utav sakerna för någon månad sedan, andra för flera år sedan (2007).
Denna vår (2009) köpte jag en Japp där, den gick ut 2005. Alltså gick den ut några månader innan min fyraåriga dotter föddes...

Jag tänker ge Konsum en chans, gällande det jag visade dem idag. Och hoppas på att dem ska se igenom hela affären på köpet, jag hade som sagt bara kollat två hyllor. Men Japp'en håller på att anmälas. Jag menar, 4 år gammal choklad, det är inte acceptabelt. Inte ens ett par månader gammal choklad ska finnas i hyllorna!

Nu ska jag ta på mig skorna och gå. Brevlådan blir inte tömd förrän imorgon, men jag postar den idag iaf. Då får jag mig en extrapromenad. Skönt!

Hejohå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0