Tänk om...

Tänk om jag och Jonas bodde i hus på det här viset. Det känns så underbart att vara ute på landet, men att ändå ha nära till staden. Jag fullkomligt älskar min mormors hus. Jag har till och med funderat både en och miljoner gånger på att vänta tills dem flyttar och bjuda på huset. Dessvärre är det många år kvar dit. Så när det blir dags för hus för oss, blir det förmodligen inte detta. Men o andra sidan kan man komma hit och hälsa på, kanske rent utav vara husvakt igen. Och det är inte fy skam!

Hur bor du?

I en lägenhet...
...mitt i stan
...i utkanten utav stan
...ute på landet?


I en hyresrätt, bostadsrätt eller andelslägenhet?

Eller bor du i..
...hus
...villa
...husbåt
...annat alternativ

I stan eller på landet? Hyr du eller äger?


Om du har bott både i lägenhet och hus: Vilka för- och nackdelar kan du se med de olika boendena?

Och om du har barn: Vilket boende är enligt dig att föredra?


Idag har jag vattnat alla miljoner blommor, gett mat & bytit vatten åt katten och detsamma i båda hamstrarnas bur, bytt sanden hos hamstarna (den de tvättar sig i), ätit frukost, druckit kaffe, släppt in och ut katten, släppt ut båda hamstrarna i motionsboll(en i taget och efter att katten gick ut), filosoferat över hur jag skulle passa som husägare, fixat och donat med lite småprylar.

En ganska lugn morgon med andra ord, men detta är vår semester. Vi ska bara se till att allt fungerar här, för övrigt är det meningen att vi också ska slippa alla krav som man har hemma. Visst att vi sköter om stället, men det är annat än att vara hemma i sitt eget hem.

Senare i eftermiddag kanske jag ska ut med åkgräsklipparen, sedan fota lite och efter det laga lite god mat.

Nu ska jag vänta på att flickorna vaknar så att vi kan gå ut på en promenad i det fina vädret! Flickornas pappa är iväg och tvättar bilen grundligt, när han kommer tillbaka ska han pilla lite bil (en drömdag för honom).

Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag bor i lägenhet, det är hyresrätt men jag blir inte behandlad som en hyresgäst =/ Jag har mögel i badrumstaket (kanske du redan visste) =P Det tog över ett år för dom att sätta fast mina eluttag som bara hängde efter väggen. Nu vill jag bara flytta härifrån och hoppas på bättre öbogubbar/gummor! =)

2009-08-19 @ 12:13:58
URL: http://lisa85.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Jag och min sambo har precis köpt hus! Det är helt underbart. Vi bodde i en lägenhet med 2RoK förut, nu har vi 4RoK + källare :) inte jättestor tomt men det räcker för oss, om man jobbar hinner man iallafall inte pyssla så mycket ute, tiden räcker inte till, man vill greja med så mycket :) det får ta den tid det tar, men det är Bästa köpet i livet!

2009-08-19 @ 15:50:27
URL: http://miaf.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

Vi bor ju i lägenhet mitt på stan. Känns väl rätt okej, barnen lär sig tidigt att förstå trafikregler & trafikvett om man säger så.

Både jag & Tobbe vill flytta till hus, om några år. Sedan återstår det att se om vi köper eller hyr. Nära stan, lillån, hovsta hållet :)

2009-08-19 @ 23:08:30
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det gör dom. Dom har haft en apparat som ska kolla om det är mögel eller inte och enligt han som kollade så va det inte mögel, sen sa dom att om det går att skrubba bort så är det inte mögel. Öbo gubben har själv provat att skrubba och det gick inte bort men enligt han så är det hudrester från förra hyresgäten. (som jag ska ta bort) Sen sa han att dom eventuellt skulle måla över det som jag skulle betala (ca. 3000) Det som stör mig mest är att dom inte vill lyssna. Jag har blivit mer förkyld och jag hoppas inte på att det är den anledningen. Hyresgästföreneningen har jag inta fårr tag på än men jag hoppas inom kort att jag gör det =) Kram

2009-08-20 @ 19:08:25
Postat av: Helen

vi bor i sambons hus (han köpte de innan ja kom in i bilden, så han äger, men de är ju "vårt" ändå..)

på landet utanför hallsberg..

huset är inte mer än ca 80-90 kvm, tre rum o kök.. vi vill ha STÖRRE! både hus o tomt, me stall o garage osv.. man måste ju drömma.. =)

2009-08-20 @ 20:02:56
URL: http://myra.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo precis. Körkort är bra, toppen att ha iallafall, oavsett om man har bil eller inte. :) Vi köpte hus i stan, dock är det ju svindyrt.. så jag tror inte att vi hade kunnat göra det om vi hade haft barn. Nu är det ju bara oss ví har att tänka på.. :)

2009-08-24 @ 22:30:35
URL: http://miaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0