Fyra av fem generationer

Idag ska fyra utav fem generationer åka iväg för att handla julklappar tillsammans. Jag, mamma, mormor och gammelmormor. Det ska bli jätte roligt som alltid och skönt att få lite julklappar inköpta. J är färdig (så gott som) men E & N och några i övriga familjen finns kvar att köpa till.

Denna morgon vaknade vi utav att E stod på knä i spjälsängen och ropade: "daadaaaa" till Jonas som låg närmast spjälsängarna. Det är alltid lika gulligt när någon utav dem gör så. Om jag ligger närmast ropar dem såklart "maamaaa" *hehe*

Jag tror att E på något sätt förstår hur hon ska använda titta och ä dä. Titta säger hon när något intressant kommer inom hennes synfält. När hon säger ä dä ser hon undrande mot någon sak och blir jätte glad när jag svarar vad det är för något. Hon har börjat försöka visa med handen vad för sak hon menar också (i förrgår försökte hon visa med pekfingret).

N är otroligt mammig just nu och hon fullkomligt älskar att ligga o gosa i min famn. Men rätt som det är kan hon rycka till lite och just i denna stund börjar hon busa istället. Det är verkligen roligt att hon tar intiativ till att busa. Ibland pruttar hon med munnen mot huden, andra gånger åker hon jätte försiktigt fram med huvudet mot mitt och krockar (så gör E också). Hon har fler bus men jag måste skynda mig lite nu och hinner inte riktigt komma på alla.

J är min stora goa tjej. Nu är hon hos sin pappa, men hon kommer tillbaka på måndag och är kvar till fredag. Vi har lite annorlunda uppdelning fram tillls dem åker till spanien. Vanligtvis har vi bara rätt och slätt varannan vecka.
Jag saknar henne så mycket när hon är borta! Och jag kan tänka mig att det nog blir värre än vanligt när dem är till Spanien. Men jag vill att hon ska få åka iväg, uppleva sin första resa, ha roligt och bara njuta. Inte för en sekund skulle jag kunna ta ifrån henne det utav själviska skäl.

Jag måste göra iordning mig nu. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0