Gårdagen

Igår bakade jag och J pepparkakor, som vi hade olikfärgad kristyr på. Sedan målade vi hennes naglar blåa och satte på hello kitty nageltatueringar på tummarna. Hon fick även ett skyddande lager med lack ovanpå alltsammans (trots det är det redan avskavt, hehe). När lacket torkat satt J för sig själv en stund och gjorde julklappar av modellera. Småflickorna sov under pepparkaksbaket, under resterande tid undehölls dem samtidigt som vi grejade.

Senare på eftermiddagen bylsade jag på alla tre tjejer flera lager kläder och tog med dem ut. Först gick vi till pulkabacken, och där stannade vi ett bra tag. Flickorna sov i åkpåsarna i vagnen (som hade regnskydd på, i vindskyddssyfte) och J åkte pulka för fulla muggar (en riktig våghals var hon).

När jag började frysa efter sisådär 40 min, trots alla kläder, började vi gå mot affären. Eller ja, det var jag som gick. Småflickorna åkte vagn och J drogs i pulka efter vagnen. När vi gått in på affären, med tanken att köpa mjölk, kom jag på att jag lagt tillbaka bankkortet i plånboken (som låg i kappan, hemma). Så det var bara att gå ut igen. Vi fortsatte att promenera lite och tog långa omvägar hem för att J skulle kunna åka så mycket pulka som möjligt innan spanienresan (hon åker till pappa idag, spanien imorgon).

När vi började närma oss hemmet drog jag henne ett varv runt huset, sedan stannade vi till i närheten av parkeringen för att invänta Jonas. Vi hann leka i tio minuter, sedan var han där. När han kom fick han ta vagnen, så tog jag J i pulkan och sprang runt som en tok en stund. J skrek av skratt och tyckte sig ha en knasig mamma. Jag avslutade med att dra upp pulkan i djupsnön och över en liten kulle som vi åkte ner för, sedan klättrade vi upp för ett "berg" med pulkan och vips var vi hemma.

Väl inne kom jag på att jag ville ta en snabb sväng till mamma, vilket gick bra. Så när tjejerna fått i sig mat svidade jag om och sprang till bussen, under tiden lade Jonas flickorna. Jag hjälpte mamma att förbereda lite inför min systers 18års dag och känner att jag hann göra ganska mycket förhållandevis till tiden jag var där. Jag kom hem med en sen buss, plockade undan lite stök, lade mig att läsa i soffan för att varva ner och somnade...
Jag vaknade när Jonas gick upp, borstade tänderna och gick o lade mig i sängen.

När flickorna vaknade i morse hade jag fått, allt som allt, 8 timmars sömn. Då talar vi fin planering ;)

Nu ska jag hänga tvätt och pyssla lite med J, vi ska måla med vattenfärg (innan tvillingarna vaknar).

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad du är uppstyrd å lyckas klämma in så mycket roligt OCH 8 timmars sömn på schemat :P vad spännande för Julia att åka utomlands!!! Hon är sååå modig :) utbildningen är två år, men nästan hälften är praktik :)

kräääm!

2009-12-18 @ 14:16:41
URL: http://liquidluck.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

haha minns du när jag var tjock & sprang som en tok i vivalla centrum? haha tänker på det när du skrev att du far runt med Julia ^^,

2009-12-18 @ 19:34:34
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0