Snart 2010!

Tänka sig... Jag tycker att det var nyligen vi ringde in år 2000!

Idag ska jag åka med min mormor och gammelmormor på en liten shopingrunda. Vi ska införskaffa oss lite mat till nyår. Det är roligt att åka iväg med "tjejgänget", det är bara mamma som fattas idag.

Efter att vi har handlat och lämnat av gammelmormor, ska vi hämta J hos min mamma. Hon började nämligen tjata om att få åka dit o sova redan när hon kom innanför dörren hos mig. Första natten blev det ett blankt nej, då ville jag absolut vara självisk och ha henne hemma så att jag fick tanka lite gos från henne. Men när gårdagen började gå mot senare eftermiddag hade hon lyckats övertala mig. Innan dess att hon frågade mig hade hon fått ringa till mormor för att prata lite och då passat på att fråga henne om hon fick sova där (utan att ens veta om hon fick det för mig), gullungen.

När vi skulle packa ville J använda en superduper stor påse att packa i, för hon skulle minsann sova där i tre dagar. Men då fick jag förklara att jag saknat henne och helst bara ville att hon sov borta i en natt. Och om hon absolut skulle sova mer än en, skulle det högst få bli två. Och det sade jag att jag inte trodde att mormor kunde men att J i så fall fick fråga det själv. Jag tror inte att J har frågat, för hon sade inget när jag ringde och berättade när hon skulle bli hämtad idag.

Nu måste jag göra iordning mig!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0