Att handla kläder till barn

Vanligtvis brukar jag beställa åt J på H&M eller Ellos och de har superfina kläder. Dock har jag tröttnat en aning på att de är så enformiga, allt ser likadant ut. Därför har jag börjat komplettera med kläder från Linus&Lotta, de har både söta och coola kläder. J velar mellan söt och tuff, varför jag hänger på det. Det är hon som är hon, hon ska trivas i det hon har på sig. Visst, hon är aldrig med och beställer (tycker hon är för liten för det) men jag följer hennes smak. Ibland är vi på stan och köper, då är hon med och väljer en aning.

Jag har också velat mellan söt och "cool" hela livet, aldrig riktigt rotat mig. Ibland är jag osminkad med somrig klänning på, ibland har jag hittat något som faller inom ramarna för "mode", ibland vill jag bara vara svart och lyssna på metallica. Jag är sådan, det är Jag. Jag försöker aldrig vara någon annan, istället har på mig det jag känner för. Man måste inte ha en stil, man behöver bara vara sig själv.

Och det är vad jag vill uppmuntra hos J. Hon är lite prinsessig av sig emellanåt och nu har lila blivit hennes nya rosa (hon älskade rosa förut, nu gillar hon det "bara"). Men vissa dagar vill hon bara känna sig tuff och plockar fram något svart ur garderoben, kanske med något guldfärgat till. Smycken vill hon ha vissa dagar (ibland äkta, ibland pärlade) och andra dagar inte. Vissa dagar får hon välja fritt vad hon ska ha på sig, andra dagar väljer jag ett eller flera alternativ åt henne. Detta för att jag tycker att hon är för ung för att ansvara för det helt själv, men även för att hon ska vara van att mamma också väljer (så att det inte blir baddräkt på dop, eller annat tokigt *hihi*).

Fick hem en påse från Linus&Lotta idag, med en bunt coola kläder i åt J. Söta har hon så många redan. Hon växer mycket nu, så kläder är ett ofta återkommande inköp (till de andra barnen med förstås). Synd bara att kläderna inte hann komma innan födelsedagen, jag försöker att ge så lite som möjligt utanför speciella dagar(så att hon förstår att pengar inte växer på träd). Det får bli som så att hon får dem när hon kommer hem, jag säger att dem inte hann komma till hennes födelsedag men att dem är födelsedagspresenter. Måste tillägga att det självklart blir så att hon får saker även när speciella dagar inte infinner sig, men jag försöker att se till att det inte händer allt för ofta och jag förklarar alltid varför.

Nu ska jag diska nappflaskorna och hoppa i säng! Tack-o-hej!


Kommentarer
Postat av: Zara

Du har ett sunt tanke sätt, det gillar jag :)

2009-07-07 @ 09:25:14
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

Kunde jag få omfödas skulle jag välja dig som mamma <3

2009-07-07 @ 13:28:01
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0