Fräknar ökar risken för cancer

Läs om artikeln här: Fräknar ökar risken för cancer.  Den är visserligen skriven på AFTONBLADET, och hos dem får man ta allt med en nypa salt.

Nu måste jag alltså börja hålla mig inomhus utav ytterligare en anledning än just solen? Cancer får man utav allt nu för tiden. Och jag påstår definitivt inte att det inte är sant. Men hur många, i Sverige, är det egentligen som får de olika cancersjukdommar som det skrivs om? Och handlar det oftast om vilket levnadssätt man har eller bär man helt enkelt på en trasig gen, som bara väntar på att på aktiveras?

Det är just här struntpratet kommer in när det gäller Aftonbladet. De skriver att 48 000  personer i världen får malignt melanom, en slags hudcancer, varje år. Jag personligen, tycker att det är en avsevärt liten siffra jämfört med hur stor världsbefolkningen är. Dessutom är inte sjukdommar jämt fördelat över alla länder i världen. Vem vet hur liten/stor siffran är i just Sverige? Hur många får malignt melanom per år, i Sverige? Det är vad jag skulle vilja veta!

AFTONBLADET, var så goda att skriva en artikel om de svenska siffrorna. Då skulle ni göra många Svenskar glada och framstå som en aningen seriösare tidning (som inte försöker skrämma slag på befolkningen)...

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

JA, man får cancer av "allt". MEN hudcancer finns det bevis för att man kan få.

Det finns inga bevis, bara forskning att man kan få det utav bränd mat, chips osvosv.



Jag tror iaf att man inte lättare kan få hudcancer utav fräknar. Du är söt med dina fräknar! Puss!

2009-07-07 @ 23:44:10
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0