Skrivkramp?

Jag vet inte varför jag inte skrivit på sista tiden, har varit inne här flera gånger och kollat. Kanske rör det sig om skrivkramp? Eller har jag möjligtvis inte så stor lust till det just nu? Eller har jag helt enkelt inte tid? Jag vet inte!

N kan vända sig åt båda hållen nu, det kanske jag redan sagt? Till en början blev hon jätte nöjd med sig själv. Nu har hon dock höjt ribban och vill kunna ta sig fram (crawla/krypa). Vilket förstås resulterar i att hon blir ledsen och arg, eftersom att det inte går (ännu). I och med hennes höga koncentration på denna front, är hon inte riktigt lika social som vanligt. Man får passa på när hon själv är intresserad utav att prata. Händerna använder hon flitigt, men inte lika skickligt som syrran (ännu).

E tittar på sin syster när hon vänder sig, försöker härma. Men det går inte riktigt (ännu). När hon misslyckats allt för många gånger ger hon upp och nöjer sig med att ligga o prata istället, eller bryta ut i skönsång. Hon älskar att sjunga, speciellt om jag sjunger med henne (eller om vi har musik på, så att hon kan "sjunga med"). När hon känner sig sysslolös, tar hon upp händerna i luften och granskar dem noga. Ibland smakar hon lite på dem, ser aningen fundersam ut (ahaa, är det så dem "ser ut"?).

J är en riktigt rolig liten filur. Hon är glad och skojfrisk, även pratsam förstås (brås på mor sin, hihi). När hon är hemma har man alltid att göra. Hon vill prata, leka, rita, ringa någon nära person, spela memory, gulla med bebisarna, gå ut och leka, gå ut och cykla, ta en promenad, gå o handla osv. Hon är lite som jag, rastlös. Men det kan gå bra att se på film också ibland, speciellt om det är dåligt väder. För då har hon oftast inte lust med någonting (förutom att gå ut och hoppa i vattenpölarna, förstås).

Glömde säga, ang E och N. Även om de inte ännu kan "ta sig fram", rör de sig mirakulöst av täcket (gång på gång). Jag kanske sitter någon meter ifrån och helt plötsligt är en eller båda utanför täcket och jollrar glatt. Täcket ligger på golvet, för dem som undrar. Och det är ett dubbelvikt vuxentäcke, alltså ganska mycket plats att röra sig på för små bebisar (som inte ska kunna ta sig någonstans). N rullar av, tror jag bestämt. E använder ena foten, när hon ligger på rygg, och skjuter sig fram i halvcirklar. Jag får helt enkelt börja lägga två täcken på golvet, antar jag (på varandra, så att det är lika mjukt som nu fast större).

Nu ska jag göra iordning mig, småflickorna och skötväskan. Sedan ska jag knalla ner till min mormor!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va mysigt det låter! =)

2009-07-14 @ 15:23:31
URL: http://lisa85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0