Utmattade små bebisar

N ligger utslagen på täcket på golvet, efter mycket slit att vända sig och lyfta huvudet. Hon sover nog ett bra tag till.

E kunde inte riktigt somna brevid N trots att hon var helt galet trött efter att ha försökt vända sig, men så fort hon fick läggas i sängen var det som att släcka en lampa. Hon sover nog minst lika länge!

De sover mycket nu, på dagarna alltså (på nätterna sover de nästan alltid). Dels beror det nog på att de utvecklas otroligt mycket just nu, dels på att de växer i en hiskelig fart. Mina små bebisar, blir bara större och större. Snart är de som syrran, men då är syrran också större och har sommarlov till andra klass.

Det är läskigt att tänka på det sättet.. Tänk, "snart" börjar J lekis! Hon är en stor tjej, min lilla storasyster...

Man måste försöka ta vara på tiden så gott det går, den går snabbt förbi. Men det kan vara svårt, man kommer på sig själv med att blicka framåt: Snart kan hon vända sig, senare kan hon sitta och krypa. Istället för: Vilken mäktig känsla att få ta hand om denna hjälplösa lilla bebis...


Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Snart börjar mitt barn skolan, hur tror du det känns!!!??? gaaaah var tog tiden vägen????? :)

Fast det är ju helt underbart att få uppleva den här resan, från pluset till ..hela ens barns egna livresa.



SES snart!!! På torsdag ska jag träffa en kompis & på söndag jobbar jag, inget annat inplanderat! Jo imorn är jag också upptagen :(

NÄR kan du? :)

2009-07-08 @ 00:51:07
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0