Nostalgi?

Jag har börjat lyssna på Nordman den senaste veckan. Jag lyssnade mycket på honom när jag var yngre. Dels därför att någon i min närhet gjorde det (minns ej vem), dels för att jag tyckte att han var bra. Nu när jag väl börjat lyssna på honom igen kan jag inte sluta. Hans texter säger så mycket, dem betyder något!

Annars då? Jo det är full rulle här hemma. Igår var prästen här och vi planerade inför dopet. Idag ska Jonas hämta dopklänningarna och nyckeln och när han kommer hem ska jag till körskolan på någon slags information. Någon dag denna vecka ska jag till A och hjälpa henne med ett ärende, vilket är lite brådskande. Någon dag i veckan ska jag baka tårtbotten till dopet. Denna vecka ska jag börja på det sista historiearbetet. På fredag ska Maria komma hit och sova (JIPPIE!). På lördag har vi flickornas dop med allt vad det innebär i förberedelser. På söndag måste vi självklart ta igen oss (zZzZzZ).
Måndag, tisdag, onsdag, torsdag nästa vecka ska jag till körskolan och läsa teori (17-19.30). På lördagen kommer Takida till Conventum, men jag ska inte gå (snyft). På söndagen, den 22, fyller min mamma år. Grattis, grattis!
Måndagen därefter ska jag på bokföringskurs, vilket är tillfälle två (så den biten är jag färdig med sedan). På tisdagen ska jag till läkaren på medicinmottagningen och få lite klarhet i min blodutredning.

Sedan är inget mer uppskrivet i almanackan. ÄNTLIGEN!

Så kommer förstås 1, 2, 3, 4 advent och Julafton o nyår. Och i Januari fyller pappa, jag och en utav mina småsystrar år. Men det är en annan (mycket lugnare) historia och allvarligt talat är det skönt när det händer saker med jämna mellanrum.
De senaste veckorna och de två som kommer är/har varit lite väl fullspäckade. Men så brukar det inte vara vanligtvis. Jag får helt enkelt ladda batterierna när helst det går och sedan köra på igen. Igår sov jag till exempel när flickorna sov middag, vilket jag aldrig brukar göra eller ens ha behov utav annars. Det var skönt!

Nu finner jag inget mer att skriva. Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0