Sjuka familjen!

Här är vi sjuka mest hela tiden känns det som..!

Jag och Jonas har varit krassliga till och från den senaste tiden men de senaste dagarna har varit åt skogen. Jonas har hostat som attan och haft frossa (inkl feber), jag har haft lite mindre hosta men ist snuva och huvudvärk.

Jag har inte ork med massa sjukdom, det är inte roligt för fem öre. Alla mina tjejer har dessutom en släng utav något. Förra fredagen när J åkte till sin pappa var hon lite småsjuk (förkyld) och hon kom tillbaka i ungefär samma skick nu i fredags. Det ligger verkligen något långdraget över detta. Tvillingarna är snoriga och har hostat lite dem med, men mest handlar det om snor hos dem.

Det som känns skönt är att det verkar börja lugna ner sig lite. Det lustiga är att vi har känt så flera gånger, att vi börjat bli friska, sedan sätter det i igen.

Stackars Jonas som hade planer och skulle ut och träffa ett gäng med killar i fredags. Tyckte så synd om honom att han inte kunde komma iväg pga av febern och hostan. Skulle ha varit just snyggt om han smittat sällskapet han skulle ha träffat. Den förkylningen hade nog spritt sig fram och tillbaka och härjat under en inte alls för passande tid i början av november. Han somnade senare på kvällen i soffan av ren utmattning, min lilla pokke.

Jag kom ut på lite promenad i skogen och lite lek på en skolgård med J idag (självklart med Mycket kläder för att inte bli mer sjuka). Senare var jag ute en långsväng med vagnen och två ordentligt påbylsade 6-månaders. Det var skönt med frisk luft och alla tjejer har verkat superglada efter att dem varit ute. Jag kör alltid på att man bör gå ut även om man är sjuk (förutsatt att man inte är jättesjuk), för frisk luft är alltid bra att få i sig lite utav. Sedan ska man förstås vara ordentligt påklädd och inte anstränga sig för mycket.

Nattblogg, inte alls bra. Men här är vi sjuka familjen och trots att alla barnen slumrar sött, sover jag och Jonas oroligt. Natti natti


Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

*krya på er <3*



Jag har vart hostig & snorig ända sen mitten av aug, börjar bli trött på det..

2009-10-18 @ 11:15:40
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Izabell

jag har varit förkyld i fem veckor nu.. som tur är så börjar det släppa...



hoppas ni blir friska o att vi ses snart... saknar er så mycket. och pappa då. har inte varit hos pappa på tre veckor o ska till honom på torsdag... usch vad jag längtar.



Krya på er mina älsklingar <333333

puss puss

2009-10-23 @ 10:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0