Ingen barnomsorg

Vi har bestämt oss. Denna vecka blir Julia hemma från barnomsorgen!

Vi känner att det finns nog så många ställen att bli smittad utav svininfluensan på (speciellt som den börjat sprida sig i vår stad). Att sätta ett barn bland en massa barn, flera dagar i rad, är nog inte det minst smittosamma.
För även om dagmammorna har bra koll och ser till att barnen tvättar händerna ordentligt, finns det ändå oändligt med leksaker som går från hand till hand till mun till näsa. Barn snorar, kanske råkar torka av snoret på handen och handen på mattan/stolen/soffan/golvet/kompisen. Och för att inte tala om att hosta. Alla barn kan inte hålla för med armen när dem hostar, speciellt inte de mindre(1-2åringar) som knappt når med munnen till armvecket.
Ni förstår poängen? Bakteriefloran fullkomligt blommar!

Nu kanske ni tycker att vi är överdrivet försiktiga. Men det är inte så att vi inte går utanför dörren. Vi åker ändå till affären, går ut och leker, hälsar på familj och vänner och annat vanligt. Och för att inte tala om mig, jag går ju i skolan (skillnaden i skolan är väl att jag inte läser i en klass utan enskilt och dessutom jag tar för givet att vuxna har god handhygien, speciellt i dessa tider).

Den enda andra "försiktighetsåtgärden" vi har är att vara konsekventa med att inte träffa folk som är sjuka.

Vi tänker mest på att vi har tre barn, varav två endast är 5 månader. Det skulle inte vara ett dugg kul att dra på sig "den jobbigaste förkylningen någonsin", så som folk beskriver svininfluensan. Dessutom sägs det ju att även värre saker kan inträffa, men det ser jag som en mindre risk (för där tror jag chansen är otroligt liten). Det är just det där att alla fem skulle bli sjuka, det vill vi inte. Det kan vänta tills en vänligare förkylning härjar.

God natt

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Bra det :) Var rädd om barnen & gör som känns bäst!



Har gjort ett inlägg tillägnat alla som kände Alexander. :/

2009-09-06 @ 23:40:44
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår er helt. Jag önskar att jag kunde ha Lukas hemma. :S Men a-kassan har mer eller mindre som krav att man måste ha barnomsorg, antingen privat eller kommunal. Och eftersom jag inte har någon släkting här eller Daniel som inte har familj som går hemma så är kommunal barnomsorg det enda alternativet, tyvärr. Önskar man hade massa massa pengar så man kunde vara hemma på heltid med lillplutt. :)



Hoppas att allt är bra med er. Vill verkligen se småflickorna igen. Var ju aslänge sen som vi gjorde de. Och dom växer ju så fruktansvärt snabbt när dom är så små! Eller ja, dom är ju inte så små längre. ;) Vi måste se till att träffas snart, vi är på bättringsvägen här hemma så hoppas det kan bli av snart. :)

2009-09-07 @ 12:03:46
Postat av: Amanda - Mamma till världens vackraste son ♥

Smart drag om du frågar mig.. Min mor och far ligger i det nu, håller precis på att ta sig ur det, dom har legat över en vecka och det är inte bara den jobbigaste förkylningen utan jobbigaste influensan.. Mamma har antagligen även fått lunginflammation som biverkning... =P Inte kul. Vi har hållit oss där ifrån, Milo är ju enbart 3 veckor på Onsdag.

2009-09-07 @ 12:04:12
URL: http://dujagden.blogspot.com
Postat av: Sabina

Hii, glömde skriva i namn. Jag skrve det anonyma om du undra. :P

2009-09-07 @ 12:04:29
URL: http://sabinamedf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0