Oroliga flickor

Alla mina tre små flickor har sovit oroligt den senaste tiden. Men mestadels J och E.

J har haft mardrömmar och skrikit rakt ut. Jag har då gått in till henne, strykt henne försiktigt över håret och sagt att det bara var en dröm. Hon har då genast slappnat av och snarkat vidare.

E har mest troligt haft ont i tänderna. Dessutom gillas inte avsaknad utav napp på natten. Visserligen kan hon (och N) stoppa in nappen själv. Men om jag skulle vänta tills hon själv hittat den (i mörkret, med rösten på högsta nivå) skulle förmodligen också N vakna. Bortsett från E's napp-ha-begär mitt i natten på senaste tiden, har dem sovit nätterna igenom sedan dem var en månad eller två. Och så vill vi helst att det ska fortsätta (sömn är A och O), men vi bör nog inte hoppas för mycket :)

Att N vaknar emellanåt beror nog mest på att E ibland buffar till henne när hon vaknar och vill ha nappen. För övrigt sover hon lika tungt som far sin!


Förresten! Idag trodde jag nästan att jag hade en fjärde flicka. Men det var bara Jonas som ätit glass med chokladsås.. Man skulle kunnat likna honom vid en chick tjej från nittiotalet, med brun läpp-penna. *asg*
Han visste om det själv, och han tyckte att det var riktigt smarrigt! Jag tyckte också att det var gott (och mycket roligt).

/Madde

Kommentarer
Postat av: Jenny

Här brukar oxå Julia skrika mitt i natten i högan sky, men när jag var hos pappa sov Julia i våran säng (en stund innan Lars vart galen på tandgnisslet =P) o hon snurrar u som en propeller. Men ena benet skulle hela tiden upp på Lars o när det dunkar som fan där uppe har vi kommit på att hon slår i knäna i sin sängkant o då börjar gråta. Fast hon vaknar aldrig. Eller ja hon kan ju säkert ha mardrömmar oxå.

2009-09-22 @ 09:14:22
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha Jonas är tjej =P Hälsa så gott till familjen från mig =) Jag såg din mamma på busshållsplatsen vid carlaparken men hon såg inte mig eftersom jag åkte bil =) Kram

2009-09-22 @ 09:22:20
URL: http://lisa85.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha känner du för o strika på mitt dop? Nej men allvarligt. Svårt o säga en dresscode men passande kläder för o gå i kyrkan? Själv har jag svårt för jeans i kyrkan men vi är ju inte på nån modevisning, så kom i vad ni känner er bekväma i. (jag har tvingat gudmor o ha klänning iaf)

2009-09-22 @ 09:31:35
URL: http://rebblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0