Olycksdrabbad vante

Idag har jag känt mig som en vante. Hit och dit har jag flängt..

När Jonas kommit hem tog jag bussen upp till stan och mötte mamma. Sedan gick vi i rask takt till Försäkringskassan. Jag behövde dit för att tala med dem om min sjukperiod på fem dagar, i februari, som jag fortfarande inte fått pengar för. Handläggaren var trevlig och det hela slutade i att hon skulle försöka skynda på ärendet.

Sedan halvsprang jag och mamma bort till resecentrum för att hinna med bussen till Transportstyrelsen. Väl där fick vi reda på att man inte kunde prata med någon personligen, utan att man fick ringa (precis som jag har gjort i 4 månader). Som tur var hade dem en kundtelefon, så jag passade på att ringa (ytterligare en gång). Eftersom att jag ändå släpat mig dit personligen, kände jag att något måste jag få för det (dessutom hann jag återhämta mig lite när jag satt i telefonkön).

Handläggaren jag pratade med i telefonen försökte verkligen att reda ut deras trassel men hon kunde inte riktigt hitta änden på nystanet. Så vi löste det genom att jag fick ett faxnr direkt till henne. Dit ska jag faxa ett papper (som försvunnit hos dem) och så skulle hon försöka att ordna det så fort hon fick in pappret.

När jag var färdig där gick jag och mamma till Willys, eftersom att vi ändå var i närheten. Där handlade jag blöjor, bröd, potatis, mjölk, ägg, toapapper, helggott och säkert något mer som jag inte minns just nu.

När vi var färdiga på Willys såg vi att tiden runnit iväg. När man sätter i busskortet kan man åka på det i tre timmar och de timmarna hade precis hunnit gå åt. Om vi inte gått till willys, hade vi hunnit mer än väl. Jag hade bara ett åk kvar på kortet, vilket nu var förbrukat.

Jag hade bara på mig kontanter. Och man får inte betala med kontanter på våra bussar. Man kan bara fylla på busskorten på vissa ställen (som är spridda över vår stad) och köpa bussbiljett i automater (som bara finns på vissa ställen). Man kan även åka på sms-biljett. Men kruxet var att jag i samma veva fick ett sms från comviq, vilket talade om för mig att jag inte hade mycket pengar kvar på kortet.

Så jag och mamma fick snällt gå(springa?) med påsarna till ett område i närheten, där man kunde fylla på busskortet i kiosken i deras centrumbyggnad.

Äntligen fick jag till att åka hem! Att samtrafik inte existerar längre i vår stad och jag fick vänta i 20 vid bussbytet, var en småsak. Jag var åtminstone på väg hem. Hem till barnen och gubben min..

Idag har jag verkligen varit olycksdrabbad.. Så nu ska jag sätta mig i soffan med gubben min och fylla på med lite lycka. Någon jämnvikt får det lov att vara!

Ciao!



P.S. Ursäkta om inlägget är rörigt, jag är för trött för att läsa igenom det. Hoppas att ni förstår något åtminstone D.S

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hoppas du får en mysig helg!

2010-04-17 @ 12:47:46
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tycker jag absolut. :) Jag & Lukas tänkte ta bussen in till stan på onsdag, ses då? Vi och barnen? Kanske kan äta lite lunch eller bara ta en enkel fika? Beror ju helt på vädret dock. :P Inte så kul att traska på stan i regn/snö.

2010-04-18 @ 10:38:16
URL: http://sabinamedf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0