Är jag egocentrisk?

Är jag egocentrisk om jag gillar att..

..läsa min egen blogg? Helst från några år tillbaka så att jag kan skratta lite åt mitt sätt att skriva, samtidigt som jag ler åt minnena.

..se på foton jag själv tagit? De där riktigt lyckade som jag inbillar mig skulle platsa i en tidningsartikel eller bok.

..se på teckningar jag ritat? De som jag lagt ner lite energi i, som jag gärna skulle behandla likadant som mina barns: hänga upp på kylskåpet (fast det gör jag ju inte, haha).

..läsa mina egna dikter? Om och om igen, med känslan i mig och med ett leende på läpparna över de gramatiska felen.

..berätta hur jag går tillväga när jag utför en sak? Helst ingående och med många störande sidospår.

..se foton och filmer från när jag var liten? Både med och utan mig, de foton som frambringar starkast minnen.

..ta reda på vart jag kommer ifrån? Vilka personer som funnits där före mig, innan jag fanns; mina företrädare, mina rötter.

Ja, jag är nog lite egocentrisk när allt kommer omkring, om man nu ska kalla det så. Jag älskar mig själv helt enkelt. Är det inte det som är meningen?

För att kunna älska andra behöver man kunna älska sig själv. Och jag har många i min omgivning som jag älskar gränslöst och intresserar mig för, vilket också måste betyda att jag älskar mig själv något så enormt <3


Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Du är ju typ världens bästa människa så älska på du <3

2010-12-12 @ 00:35:44
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0