Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek... Vad är kärlek? Vilken tuff fråga! Som att man ska materialisera ordet..

Kärlek är något man känner för någon/något som betyder väldigt mycket. Kärlek kan upplevas i tanken, och den kan även upplevas rent fysiskt. Är man riktigt kär (alternativt nykär) kan det kittla i magen, är man orolig för sin kärlek kan man få en sten i bröstkorgen, är man osams med sin kärlek kan man få is i magen och kalla händer, sitter man nära sin kärlek (t ex kollar på film) kan man bli varm i hela kroppen.

Det finns olika sorters kärlek. Kärleken som man känner för sin andre hälft är inte densamma som man känner för sin mor. De har olika ingredienser men behöver inte nödvändigtvis vara utav olika styrka.

Kärlek personifierat skulle vara mina barn och min fästman.

Men så också mina föräldrar, mina syskon och mina andra nära och "kära".

<3 /Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0