Dag 06 – Min dag.

Jag gick upp på morgonen och åt frukost, klädde på mig och gjorde iordning J främst (hon skulle till sin pappa). Sedan gav jag J en bolibompa-medalj, lekte och umgicks med alla barn, plockade lite och packade J's pappa-väska. Efter det åts det lunch och E o N lades. Senare gick Jonas ut med sopor och J spelade någon julklappsjakt på bolibompaweben. När klockan närmade sig två fick jag slutligen J från julklappsjakten, sade hejdå till E o N (snyft) åkte och lämnade J på hennes fars jobb, sade hejdå (snyft) och åkte hem till min mor.

Väl framme vid parkeringen hos min mor insåg jag att jag ej hade några parkeringspengar lösa (de har uråldriga maskiner som ej tar kort). Jag åkte då över till den parkering som är gratis, och insåg att den var full. Varför jag brummade vidare till kiosken som ligger i närheten, där jag växlade pengar.
När jag precis satt mig i bilen igen, blev jag påkörd snett bakifrån utav en äldre dam. Min bil stod helt stilla och avstängd, på en giltig plats där det finns gott om utrymme att komma förbi. Som tur var erkände damen på en gång sitt fel. Inget såg ut att ha skadats på min bil, förutom att det var några extermt ytliga och knappt synliga repor i plasten på min bakre kofångare/spoiler. Damen däremot hade troligtvis lackad plast på sin skärmkant för det blev en  ful spricka där. Vi hittade som sagt inget fel på min bil när vi stod där men jag tog trots allt hennes fullständiga namn och nummer, jag skrev även ner plats och tid. Och så sa jag att jag förhoppningsvis inte skulle behöva höra utav mig, hon svarade lättat "nej, det får vi hoppas".

Jag startade bilen och körde bort till parkeringen, gick ur bilen och upp till mamma. Efter en timma där, åkte vi till köpcentret (vilket var meningen med det hela). Det var en lite stressad tur denna gång, men det berodde på att jag ville hitta de julklappar jag var ute efter. Jag hann tyvärr inte bli klar igår, då vi inte hittade en utav de viktigaste sakerna(till E o N), men jag kom iaf en bra bit på vägen. Trots stressen, och den senare annalkande ryggvärken, hade jag trevligt med min mor.

När jag kört hem mamma åkte jag hem. Väl hemma såg jag och Jonas på film och åt gott. Sedan zZzZzZ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0