Dag 14 – Mina drömmar.

Vad jag drömmer om på natten eller vilka "drömmar" jag har om framtiden?

På natten har jag väldigt konstiga drömmar emellanåt. Men jag minns dem inte lika bra, som jag gjorde förut. Vad det tyder på vet jag inte? För ungefär ett år sedan kunde jag nästan detaljbeskriva drömmen när jag vaknade, nu minns jag allt precis när jag vaknar sen försvinner den bara *poff*
Men mina drömmar jag har haft under mina graviditeter är nog ändå de som varit mest konstiga. I en dröm t ex födde jag mitt barn för tidigt och lade den i en glassbytta med vatten för att låta den fortsätta växa där, vilket i drömmen var fullkomligt normalt och rekomenderat. Men så glömde jag att vattna glassbyttan och ni kan väl gissa vad som hände? Snacka om mardröm!

Mina drömmar om framtiden.. Jag vill att mina barn ska få ett så bra liv som möjligt, hur får jag fundera ut för varje steg jag tar. Jag vill flytta till hus straxt utanför stan, men helst inte förrän jag har läst färdigt. Jag vill gifta mig med Jonas, vilket också är meningen (eftersom att vi är förlovade) men vi har inte satt något datum. Slutligen vill jag bli lärare, vilket jag ju läser till. Jag vet inte vad jag vill mer? Jo, jag vill ha ett jobb vid sidan av. På min lokala konsum, på mitt lokala bibliotek eller macken skulle inte sitta fel. Nära och bra och inga heltider på långa vägar (för det har jag inte tid med just nu).

Tråkiga drömmar kanske. Men jag drömmer inte direkt om lottovinster och röda ferrarribilar. Men om jag vann på lotto skulle jag förstås inte tacka nej för det, hehe.

Nu ska jag äta. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0