Nycklar på bordet

Det har jag just nu; mina nycklar på bordet. Mitt usb-minne sitter fast på samma knippa som bilnycklarna, så det blir automatiskt som så när usb-minnet används.

Ger det er obehagskänslor? Att jag har nycklarna på bordet? Är ni vidskepliga?

Undviker ni att gå under stegar? Det gör jag, men inte utav den anledningen; utan för att jag inte vill ha stegen över mig.
Undviker ni att säga tack, när någon önskar er lycka till? Jag säger alltid tack, annat skulle kännas konstigt.
Undviker ni att gå på R-brunnar, medans ni gärna går både en och två gånger på K-brunnar? Jag brukar inte tänka på det, längre, men när jag var liten tänkte jag Alltid på det.
Förväntar ni er olycka när ni tappat en spegel i golvet? Jag förväntar mig mest ev spegelflisor i foten, som dammsugaren inte fått upp.
Säger ni *peppar peppar ta i trä* för att sedan ta i trä, efter att ni har sagt t ex "jag har inte blivit smittat utav årets influensa, ännu"? Jag gör det aldrig. Blir man smittad så blir man det vilket fall. Eller?

Är ni vidskepliga och tror på skrock? Vad är verklighet och vad är tro - var går gränsen för dig? Jag tror att jag har nolltolerans för skrock, om jag inte har något omedvetet för mig vill säga.

Var går din gräns? Hur vidskeplig är du? Tror du inte alls på sådant eller skulle man nästan kunna tro att du lider utav tix fast det egentligen bara är vidskepligheten som blivit extrem? Eller är du kanske någonstans mitemellan?

Berätta och dela med dig utav dina erfarenheter kring vidskeplighet och skrock.

Jag kommer att logga in och titta efter svar de närmsta dagarna ;) /Madde 

Kommentarer
Postat av: Zara

Jag svarar nog ja på alla frågot förutom att jag faktiskt säger Tack när någon önskar mig lycka till :)



2010-12-09 @ 13:49:54
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

Äsch, har aldrig förstått mig på sånt där trams ;) Önskar någon mig lycka till säger jag ju självklart Tack, för man gör så. Jag orkar inte hålla koll på allt man inte får göra osv ;)

2010-12-12 @ 00:37:41
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0