JAPP!

Nej, inte godiset. Japp, som i: äntligen färdig. Hur det nu går ihop..? Haha, jag är trött!

Vilket fall: Nu är vi 40 tekakor rikare! Dem luktar gott men jag har inte smakat, då jag redan ätit kvällsmat. Men jag hoppas verkligen på en riktigt god frukost.
Dock tror jag att jag kavlade tekakorna lite för platta innan andra jäsningen, för dem blev inte fullt så fluffiga som dem kunde ha blivit (dock är dem inte platta för det). Men som sagt, dem luktar gott och dem ser även goda ut så om dem inte är goda vore det konstigt.

Och jag hann med allt det jag skrev ner här i bloggen förut. Hann även ut med sopor, diska en gång till, gå promenad med hela familjen (med lite lek under tiden), göra rent matstolarna för andra och tredje gången, göra apelsinjuice tillsammans med J, skura golvet under matstolarna, skölja upp fläckiga kläder, lägga tjejerna i tid, mysa med Jonas i soffan en stund och läsa i Snabba cash (m.m). Snart färdig med boken btw!

Det känns så skönt att hemmet är redo för en ny dag, de flesta kvällar. Det är otroligt jobbigt att städa undan efter gårdagen, på morgonen (det undviker jag in i det sista). För det blir stökigt väldigt snabbt med tre barn och två vuxna i en trea.

Vi har förresten bestämt oss för att bo kvar. Om jag inte sagt det redan? Vi ska bo här tills vi hittar ett mer permanent hem. För om vi flyttar nu blir det till en 4a i samma område. Sedan kommer vi flytta igen längre fram. Det känns inte som något att se fram emot. Därför tänker vi inte göra så. Vi trivs här och vi stannar, sådeså!

Tvillingarna ska få vårat rum. Vi kommer ställa undan vår säng, för framtiden, och skaffa en bäddsoffa till vardagsrummet istället. Det är enda möbeln som är vår i det rummet.

Vi har bestämt oss nu. Det känns bra!

Natti


Kommentarer
Postat av: Carro

Man gör de som är bäst och funkar bäst för familjen =)

2010-01-12 @ 22:36:20
URL: http://mammasbusar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0