Sömnlöst tänkande...

Jag försöker återigen att fundera ut vår framtid... Hur kommer livet att te sig med skola, hus, mitt körkort, jobb osv? Jag känner mig inte orolig alls, däremot känner jag att jag vill veta. Jag är alltid sjukt nyfiken. Vilket ibland kan vara till problem. För mig själv. Jag kan ha svårt att vänta när jag vet att en överraskning finns runt hörnet, däremot är jag ärlig och kikar inte (hur gärna jag än skulle vilja).

Men jag antar att min nyfikenhet på sätt och vis är förknippad med min rastlöshet. Jag är en eldsjäl. Jag vill skapa hela tiden. Jag vill ha ordning o reda, jag vill fotografera, lära barnen hur livet fungerar, rita, möblera, måla, snickra. Jag gillar inte att "bara vara" allt för ofta. Det är då jag blir rastlös. När jag bara är.

Men det är just vad jag är. Jag bara är. Egentligen vill jag börja måla om och tapetsera i dockhuset som min morfar byggde, och få föra det vidare till mina döttrar. Han lever inte längre.

Jag vill läsa på fotoskola och lära mig mer om fotografering. För mig är det bara ett intresse, jag har inte kunskapen som egentligen behövs. Jag vet inte mycket om vilken iso som är bäst i vilket ljus och jag vet inte mycket om vitbalans och skärpa. Inte hur man får den perfekta bilden(skärpa, ljus osv), bara hur man får ett fint motiv. Resten är flyt och automatinställningar.

Jag vill utveckla mina ritkunskaper. Jag har det i mig. Jag gillar att rita. Men även där är det endast ett intresse som bara finns och inte utvecklas så mycket (eftersom att jag aldrig tar mig tid att lära mig nytt). Det är så tråkigt när man har så mycket i sig.

Jag vill komma igång och få lusten till att skriva mer dikter. Dem kommer så otroligt sällan till mig och många gånger orkar jag inte ens skriva ner dem. Jag älskar att skriva dikter. Och noveller. Men främst dikter. Noveller suger energin ur en, även om man är nöjd med resultatet.

Jag vill måla om möbler. Exprimentera, lära mig nytt. Jag har målat med många olika sorters färger, men det finns alltid mer att prova på. Det är så otroligt roligt!

Okej, jag tror nog att jag kommit på mitt nyårslöfte, 8 dagar för sent: Detta år ska jag försöka att inte hålla min kreativitet tillbaka. För det är när jag gör det som jag inte kommer tills skott. Jag lovar att ge mig själv tiden att vara kreativ. Punkt.

Snurrigt inlägg. Men nu när snurret är ute ur huvudet kanske jag äntligen kan få somna!? SNÄLLA!
Natti...

Trackback
RSS 2.0