Trött!

Dagen rullar på, kan man säga.

Imorse lämnades J hos dagmamman (hon går 15h). När jag kom hem igen började vi göra iordning oss för att åka och handla. Och jag kan berätta för er, att snabbt kommer man inte iväg med två små tjejer. Två små tjejer som inte vill klä på sig och ofta kan behöva byta blöja igen när dem är påklädda (lite komiskt). Vi var rödrosiga om kinderna alla fyra innan vi ens kommit ut genom dörren. Och då planerar vi ändå påklädning så att inte någon ska få vänta länge med för mycket kläder på sig.

Vi kom iväg tillslut vilket fall, och handlade för en sisådär 700 på stora affären. Det var lite som fattades oss då vi inte varit iväg och handlat så mycket med bilen på sistone. Det tog en bra stund att handla, fast inte så lång tid som det kan ta. Men så ska man packa in sig i bilen igen. Och vagnen.. Den är jag trött på!
Det är därför som vi ska köpa en till, enklare. Men inte riktigt än. I slutet på februari tror jag att det blir aldeles lagom. För en riktig terrängvagn (som klarar snö) kan det inte bli eftersom att det ska vara en enklare. Vår nuvarande vagn får vara promenad-/skogs-/vintervagn så får den nya vara promenad-/buss-/bilvagn. Det blir fin fint :)

När vi kom hem, fick flickorna lunch och lades att sova. Jag och Jonas passade på att äta lite vi också. Jag åt macka med makrill (Mmm!) och Jonas macka med ost och tomat.

Vi ska väcka flickorna nu snart och ta på dem ytterkläderna. Gå till dagmamman. Hämta J. Gå till BVC och ge flickorna andra dosen vaccin. Gå till affären. Hämta ut H&M paket. Gå hem. Laga mat. Äta. Duscha alla barn. Duscha oss. Falla pladask på golv/soffa/säng/valfritt.

Jag börjar nästan fundera på: är inte jag och Jonas värda lite mys ikväll? Vi köper nog något litet gott på affären sen. Mm, så blir det nog.

Det finns alltid att göra i en stor familj som våran, men vissa dagar blir mer fullspäckade än andra. Denna är en sådan. Det blir nog en tidig kväll ikväll. Annat vore konstigt.

Ha en bra dag! /Madde


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad jag vet så finns väl alla deras modeller i tvillingvariant?

2010-01-13 @ 14:13:08
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Ja, jag förstår dig ;)



Thnx, jag hoppas att jag har körkortet innan sommaren iaf :P

2010-01-13 @ 17:19:59
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0