Bort med sötsuget

Jag har på senaste tiden haft ett fruktansvärt sötsug. Eller sug på vadsomhelst som är gott, egentligen. Jag har ingen aning om vad det beror på (gravid är jag inte). Och eftersom att jag har anlag för att gå upp i vikt, och definitivt inte kan äta hur mycket jag vill, tänkte jag att jag måste sätta stopp innan detta leder någonstans.

Så när jag blir sugen häller jag upp kallt (inte iskallt) vatten i en enliters tillbringare. Och har sedan som mål att dricka upp så mycket jag orkar (helst allt). Sen är jag inte sugen på något gott på ett ordentligt tag. Hur bra som helst och riktigt avsvalkande såhär i sommarvärmen.

Hjärnan förknippar även det där med att dricka en liter vatten när den blir sugen på gott, så den blir inte sugen lika ofta. Jag vinner alltid över min hjärna, envis som jag är. HEHE!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Zara

Vad smart! Det ska jag testa, jag dricker på tok för lite, mer är ofta sötsugen hehe så detta blir nog en bra balans hehe

2010-07-03 @ 08:19:52
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0