Cirkus

Idag var jag på cirkus med N, J, Lars, Jenny och deras dotter L. Jonas och E tog en promenad tillsammans och gick sedan hem och mös för sig själva. Vilket ju kan vara bra, så att E o N får vara ifrån varandra en sväng.

J tyckte att det var jätte spännande med cirkus och var glad för det mesta. Hon tog det lugnt under föreställningarna men var supersprallig under pausen. Förmodligen var det all energi som behövde komma ut. Hon gillade verkligen att gå på cirkus och kommer nog att minnas o prata om kvällen länge.
N tyckte också att det var roligt och jag är inte så lite förvånad över hur lugn hon var. Hon släppte inte blicken från manegen, under vissa nummer. Under andra ville hon inte ens kolla, utan nöjde sig med att mysa med mig och se ut över publiken.
Jag tyckte att kvällen var facinerande. Men måste erkänna att jag vände bort huvudet en sväng när de hade kastat knivar o yxor (mot en kvinna ståendes vid en trävägg) och gav sig på något ännu grövre att kasta (vad det nu var). Jag såg framför mig hur hon fick den i huvudet (eller något annat känsligt ställe), vilket hon förstås inte fick i verkligheten.

Jag kan erkänna att det var lite lågbudget över det hela(om man jämför med t ex cirkus scott), men någon större cirkus vet jag inte om jag skulle vilja ta med små barn till. Så det passade oss alldeles utmärkt! Och det var kul, så varför klaga? *hehe*

Tack för idag, slut för idag: Lars o Jenny!

Nu film, sen sova. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0