Det blev jag inte klokare utav!

Psykologprogrammet: Reserv 82.
Socionomprogrammet: Reserv 16.

Civilekonomprogrammet: Reserv 2.
Lärarprogrammet inriktning Sv: Reserv 2.
Lärarprogrammet inriktning Eng: Reserv 1.

Lärarprogrammet inriktning Ma - lägre åldrar: Antagen.


Jaha, och nu då? Jag vet att det inte är säkert att jag kommer in på något utav de programmen jag är reserv på, men de tre mellersta verkar som en god chans. MEN jag vet inte vad jag vill och hur jag ska satsa. Jag vet inte om jag vill bli mattelärare som jag är antagen till, jag vet inte om jag vill bli lärare alls. Samtidigt vill jag det. Jag är intresserad utav ekonomi också. Men jag vill inte om jag vill bli något utav det, samtidigt som jag vill bli allt. Jag måste tacka ja till de ubildningarna jag är intresserad utav innan 30 Juli. Utav de jag blir antagen till (om det blir fler) väljer dem den utbildning som ligger överst i min rangordning. Så jag måste välja noga vilka/vilken jag vill spara.

Å andra sidan skulle jag vilja söka till teckenspråkstolkutbildningen igen... Eller komplettera lite på komvux och läsa vidare till läkare, barnmorska eller kanske audiolog? Känner mig inte riktigt redo för detta beslut, men så kan jag inte vänta för länge med vidareutbildning heller. Jag vill inte bo i lägenhet resten utav livet.

Hur ska detta sluta? FORTSÄTTNING FÖLJER...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0