Välförtjänt

Här sitter jag nu och äter en välförtjänt isglass. Denna förmiddag, som många andra, har gått ut på att städa o dona. Flickorna har varit förhållandevis lugna och har lyssnat ganska bra, vilket förstås har förenklat hela proceduren. Skillnaden idag, från andra dagar, är väl att de blev trötta innan vi ens hunnit komma ut i det fina vädret. Så dem sover i sina sängar idag, istället för i vagnen.

Jag har:
Vikt en stor hög á 3 maskiner med rena kläder (med två busiga barn; många plagg fick vikas om, för att flickorna ville vara med)
Diskat (med två busiga och ibland sura barn runt benen; som dragit i mig, i skåp och i lådor)
Dammsugit i hela lägenheten(med två busiga barn; som försökt rida på dammsugaren, stängt av den och dragit ur kontakten)
Torkat golven i hela lägenheten (då hade tjejerna precis lagt sig)
Vattnat o skött om alla blommor (då sov tjejerna)
Kokat nappar
m.m.
m.m.


Jag hade fullt upp med att ta bort tjejerna när dem gjorde "dumheter", samtidigt som jag gjorde var sak. Men de var inte speciellt sura, som de varit ganska mycket de senaste (jätte varma) dagarna. De har faktiskt varit riktigt glada idag, om än lite härjiga (men de är ju barn).

Jag har förstås även utfodrat barnen och städat av dem och köket var gång. Sedan har dem bytits på ett par gånger och haft ett ganska stort behov av underhållning till och från. Så jag förstår ärligt inte hur jag hunnit allt detta. Nu ska jag kasta mig in i en snabbdusch innan dem vaknar.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0