Att söva

J är en sådan tjej, som gärna vill ha mycket uppmärksamhet runt läggdags. Det finns många "jag ska bara". Däremot är hon inte den lättaste att söva. Det är nästintill omöjligt att få henne att somna när man är i samma rum. Hon brukar vilja bli läst för och sedan kanske bli lite struken på, men just somna brukar hon inte göra förrän hon är själv. Så länge man är kvar i rummet är hon klarvaken, hur mycket man än får henne att slappna av.

När man har dåligt med tid kan det vara skönt, att hon inte har det behovet utav mig. Men samtidigt är det tråkigt. För man kan känna sig ganska otillräcklig ibland. Dessutom är det mysigt att söva sitt barn. Jag har alltid tänkt när J var mindre, hur mysigt det kommer vara när jag kan läsa henne till sömns. Eller hålla henne i min famn och sjunga henne trött. Eller prata långsamt och tyst samtidigt som jag stryker på hennes arm. Men det går inte med henne. Hon somnar inte förrän jag går.

Men häromdagen kom jag på något nytt: Massage! Jag vet ju själv hur trött och avslappnad man blir utav det. Så jag masserade henne med långa drag precis över ögonbrynen, från näsbenet och över kindbenen, över pannan, på vaderna och under fötterna. Sedan sov hon. Mitt hjärta..! <3

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

aww..kom hit & söv min Liam, han vägrar lägga sig i sängen ;)

2010-06-11 @ 21:09:53
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0