Köra bil och köpa vagn

Igår var jag ute och körde med Jonas. Först körde jag landsväg, sedan inne i en by (haha, inte riktigt men ett litet samhälle: kanske kallat stad?), sedan 90-väg och sist stadskörning. Jag fick med 3(eller 4) parkeringar och lite backning (som man ju måste fortsätta upprepa för att inte tappa). Efter 90-vägen kändes resten som en dans på rosor, haha. Snacka om att man lärde känna bilen ännu bättre!

Jag och Jonas kollar efter en enklare tvillingvagn och har verkligen fastnat för Baby Jogger - city mini double. Nu börjar jakten. Babyproffsen hade bara svart, vi vill ha en röd. De kunde beställa hem, men det skulle ta 6-8 veckor. Jag vet inte om vi orkar vänta så länge..
Vi hittade en butik i Linköping som sålde vagnen. Där var den billigare och var fortfarande billigare när man räknat in bensinen för att åka dit och hämta den. Dem verkar dessutom ha vagnen i röd färg. Problemet är bara att vi inte får tag på den butiksansvarige. Man blir inte så lite frustrerad! Men vi ska fortsätta ringa och hoppas på att hinna iväg dit idag. Förmodligen har vi inte sådan tur, utan får vänta till nästa vecka. We'll see about that!

Nu ska jag greja lite här. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, är det Kumla du menar med "by"? Det är faktiskt en stad! ;)

2010-06-11 @ 20:54:46
URL: http://sabinamedf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0