Midsommaren..

Medan Jonas umgicks med E och N ritade jag med J en bra stund på förmiddagen, sedan fick hon(och dem) lunch och hon duschades av. Vid ett blev hon hämtad utav sin pappa (de skulle till sthlm).

När jag, Jonas, E och N var färdiga åkte vi till min mamma. Vi gick till affären allesammans och handlade tillbehör till maten vi skulle ha på kvällen, sen gick vi hem till mamma igen och gav flickorna middag (och oss själva "kvällsmat", eftersom att vi skulle ha middag på kvällen).

Vi åkte till stadsparken för att fira midsommar; Jag, Jonas, mamma, E och N (J är i sthlm med pappa sin). Vi åt lite glass och gick längst ån, sen gick vi till lekparken med barnen. Gissa om dem hade kul!

Inte förrän det var läggdags för tjejerna fick vi dem därifrån (det var trots allt midsommar, då om någonsin ska man kunna tänja på tiderna). På väg hem till oss köpte vi pizza till oss vuxna. Vi skulle eg ha lagat till potatisgratäng och kött, men det blev lite sent för det. Stor skillnad på maträtterna, men gott var det iaf! E o N lade sig med välling och somnade bums. Sedan satte vi på en film och dukade så småningom fram gottis. När filmen var slut pratade vi lite, sen körde Jonas hem mamma.

En anorlunda midsommar, jag vet. Men egentligen skulle vi varit hos min mormor, men hon fick tyvärr världens förkylning. Så vi fick improvisera lite och det slutade ju bra; Vi hade jätte skoj!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0