Kiss i pottan och vagn

Igår köpte vi pottor åt de två små. När vi gick runt i affären och plockade på oss lite annat behövligt så visade jag dem samtidigt (med hjälp av deras råttisar) vad pottan var till för. Råttan kissade, bajsade och pruttade. Pruttarna var mest roliga, bägge satte själva sina råttisar på pottan och gjorde pruttljud. När jag gjorde kissljud härmade dem det och tycktes tänka: Hur kommer katten in i bilden?

När vi kom hem lät jag E prova pottan först, för hon tycktes vara mest intresserad. N var mer inne på att prova cykelhjälmarna vi köpt (hon älskar huvudbonader). Hon provade även sin potta på huvudet, vilket hon tyckte var hysteriskt kul. Hon förstod att den inte skulle vara där, varför det blev ännu roligare.

E satt på pottan en stund. Hon tyckte att det var kul att vara utan blöja och verkade lite smått förstå vad pottan var till för. Men hon verkade inte riktigt veta hur hon skulle göra för att få ut något så hon pruttade lite med munnen istället och skrattade hjärtligt. Jag sade att hon var duktig, klappade händerna och visade lite hur man tog i. Hon tröttnade dock efter ett tag. Så hon fick ren blöja och gick och plockade med något annat. Hon var jätte duktig, även om det inte kom något.

Så var det N's tur. Hon hade sett E sitta så hon visste med en gång att byxor och blöja skulle av. Och när dem var av satte hon sig så fort att hon nästan missade sitsen. Hon var varkligen ivrig att få prova detta nya. Hon såg överlycklig och stolt ut när hon satt där. Först pruttade hon lite med munnen och skrattade (pruttar är tydligen roligt redan i denna ålder, hehe). Men efter ett tag började hon ta mina instruktioner (jag visade med mitt kroppsspråk) och efter en liten stund kissade hon på pottan! N KISSADE PÅ POTTAN!

Kan ni förstå hur Stolt hon blev? Och jag, haha, jag började nästan gråta! Jag är ganska larvig utav mig ibland, men nog är det lite befogat att bli gråtfärdig när barnen blir stora så snabbt?

Vi ska fortsätta med pottor (iom att dem gillar det), så att det blir något naturligt för dem. Det är inte för att göra dem blöjfria med en gång, utan det blir de när de själva är redo. Julia gick på potta sedan ett års ålder, men blev blöjfri först år senare pga att hon inte ville göra allt på pottan. Trots att hon gillade den mycket.


Igår beställde vi förresten vår vagn: Baby Jogger City Mini Double, från linköping: FRAKTFRITT! Både vagn och regnskydd slutade på en nättare summa än BF har på bara vagnen. Tråkigt med sant..
Jag både gillar och inte gillar BF. Priserna kan vara både bra och dåliga. Personalen kan vara både trevlig och otrevlig. Ibland är dem experter på sina varor, ibland vet dem precis ingenting. Jag tycker dock att dem borde arbeta lite på att bemöta kunderna, för jag känner ungefär varannan gång att jag inte vill tillbaka dit. Och så vill man ju inte behöva känna över sin lokala barnvagnsaffär. Grejen är väl lite att dem riktar in sig mycket på de som ska handla stora grejer, medan dem som ska handla små knappt får någon uppmärksamhet alls (trots att butiken nästan kan vara tom). Och så har dem inte riktigt den här tanken: Kunden har alltid rätt. Men något positivt är väl att de bara kan bli bättre. Och det tror jag nog att dem blir, någon gång framöver.

Ne nu ska jag börja fixa o dona lite här. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sussi

hehe vad söta dom är. Pottan på huvudet :D hihi

2010-06-12 @ 10:46:38
URL: http://popsuzzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0