Lista

Korvas utmanade alla sina läsare att fylla i detta, så varsågod :)

Vilken svordom använder du mest? För bövelen och helskotta, men det räknas kanske inte? 
Äger du en iPod? Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Den är inte inställd alls. Jonas har semester och J har "sommarlov", så det är barnen som styr uppgången.
Hur många resväskor äger du? Vanliga ryggsäckar och sportväskor m.m äger vi en hel del. Men inte en enda resväska. Om inte J's mini-mini-dragväska räknas? ;) 
Använder du flip-flops? Ibland.
Var köper du dina matvaror ifrån? Willys(storhandla) eller Konsum(småhandla), ibland Coop.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag vet inte.. Jag älskar att fota själv, men springer inte ifrån om nån ska fota mig. 
Vilken var den senaste filmen du såg? Greenzone.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Med mina barn.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hus, om det handlade om mycket pengar. En extra (liten) bil att ha som andrabil, om det handlade om lite mindre pengar.
Har någon någonsin kallat dig lat? Inte vad jag kan minnas. Jag har nog för mycket energi för att kallas det. 
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej!
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Den står tom. I J's ligger Petsson - kackel i grönsakslandet
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Bra fråga, som är svår att besvara. Pass!
När var senast någon stötte på dig? Det vet jag inte. Brukar inte tänka på sådant så mycket. Förutom om det är lite väl uppenbart, då kan jag tycka att det ser lite komiskt ut.
Vad åt du till middag senast? Pannkaksrulle, som vi fick igår när Jonas föräldrar hälsade på. 
Använder du huvtröjor? Jag har en hel hög, men använder dem inte så ofta (längre).
Kan du vissla? Ja.
Vem var den senaste som ringde dig? Jonas.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Jag gillar de flesta och blir sällan rädd. Men har blivit lite "tänk om" sedan jag fick barn, så det är inte lika kul längre.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? För att inte vara naiv ska jag svara: Ja, det finns det nog alltid (för alla).
Vilket riktnummer befinner du dig i? ***-******.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ganska stort faktiskt. Två enorma våningar.  
Hur många syskon har du? Tre. Två småsystrar och en storebror. 
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej. Jag kan vara blyg, men det gentemot båda könen och inte utav den anledningen. 
Vilken film kan du alla replikerna till? Det vet jag inte.
Äger du några band t-shirts? Tror inte det.
När flög du senast? Haha! När jag var fem år eller något liknande. En tur över vår stad i ett pyttelitet passagerarplan. 
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 7.
Läser du för skojs skull? Ja, fast bara när det finns tid. T ex på toaletten eller hemma hos mamma. Haha..!
Pratar du några andra språk? Engelska och ytterst pytte pytte lite tyska och spanska.
Diskar du din egen disk? Ja, men inte länge till. Har köpt diskmaskin som väntar på att kopplas in. Var tydligen tvunget att göras av en VVS:are. 
Har du gråtit offentligt? Ja, men minns inte när. Det var JÄTTE nära att jag grät på min systers student, men det slutade vid tårfyllda ögon.
Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär och laptop. 
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, men inte aktivt utan mer automatiskt.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja, en tatuering. Piercingar har jag tagit ut tre, så det kan nog vara onödigt att börja om igen. 
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej, varför?
Kan du kasta macka? Ja.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Ibland köper jag popcorn och dricka, ibland har jag med mig godis och dricka.
Vem var din favoritlärare och varför? Min engelskalärare i högstadiet var UR-snäll, men fick samtidigt respekt. Han var hur bra som helst!
Har du dejtat någon av en annan religion? Ja.
Vad har du för väder? Soligt, men kallt i luften.
Har du en blogg? Ja, det är den du läser i.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Jag har alltid älskat skolan, så de flesta ämnena har varit roliga. Men främst Ma, Sv o Eng.
Gillar du att flyga? Det minns jag inte. Allt jag minns är att jag sade att människorna ser ut som myror. 
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Empati och humor.
När sov du senast på golvet? För några veckor sedan. Råkade somna brevid J's säng när hon haft en mardröm.
Vilken är din favoritdrink? Har ingen.
Gillar du din boendesituation? Nja, tillfälligt. I några år vill jag bo såhär (i lägenhet). Men längre fram vill jag bo i hus. 
Vilken är din mammas hemstad? Pass
Din pappas hemstad? Pass
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 6-8.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Om det inte är saker utanför hemmet bokade, finns det gott om saker att göra hemma. 
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Beror på i viken årskurs. I högstadiet undvek jag att sitta bredvid vänner, för att jag ville lära mig saker snarare än att prata pojkvänner. Men i gymnasiet ballade det ur lite, då jag och Mia satt tillsammans för jämnan. Men vi brukade lösa det genom att hoppa in i ett grupprum om vi var för härjiga. 
Vilken är din favoritfrukt? Banan, tror jag. Äpple är gott, men fastnar mellan tänderna.. 
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Hm.. Nej. 
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 24.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Med mig själv är jag det. Om jag har bråttom kan det bli fel, men vid sådana tillfällen bryr jag mig mindre. 
Tror du på liv på andra planeter? Ja, något annat vore konstigt. Tänk bara vad stort universum är! 
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg? Hm. Det var nog Jonas. Vi älskar varandra, men man kan inte alltid hålla jämt.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Pass
Vad var det senaste du åt? Potatisbollar och fiskpinnar (snabb-lunch, då vi ska ha fika idag). 
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Ingen aning faktiskt. 
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mamma och pappa valde ett par tjejnamn och ett par killnamn och när jag kom ut valde dem en utav de två tjejnamnen: Madelene. För att jag såg ut som en sådan. 
Gillar du senap? Ja.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det är övergående.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jag vill tro det.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Har inte köpt något där vad jag minns.
Tycker du om att krama folk? Ja.
Skulle du säga att du är trendig? Haha.. Nej! 
Äger du en digitalkamera? Japp.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen. Inte som jag minns iaf. 
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej. Dels är mitt minne gott men kort, så det lär vara glömt på en gång. Dels glömmer jag lätt själv att ringa, så jag förstår andra som gör detsamma. 
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Pojken som kallades det.
Tycker du att du är attraktiv? Jag tycker inte att jag är ful, men jag brukar inte direkt stå och kolla in mig själv i spegeln. Jag lägger inte så mycket tanke på det.
Vad är du allergisk mot? Nickel, pollen och kanske något mer? 
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Arne.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0