1års fikande

Fredag
Jonas bror, hans fru och deras två barn S och J(2) kom hem till oss på en liten fika. Min J var hemma och var överförtjust över att S äntligen kommit för att hälsa på. Dem kom överens så fort S stigit innanför dörren och sprang iväg till J's rum och lekte på en gång. J(2) ville till en början inte vara med och leka, men när han väl ville det fick han inte det därför att S och J lekte "tjejlekar". Efter lite prat med tjejerna fick han så äntligen vara med och alla tre hade väldigt roligt (för det mesta).

Någonstans där mitt i barnens lekande fikade vi bulle och kakor. Det var förstås jätte trevligt, även om jag inte alltid riktigt visste vad jag skulle säga och även snubblade på orden emellanåt. Vi träffas inte så ofta, så samtalen flyter inte helt och hållet automatiskt. Men sådant kommer såklart med tiden. Jag är lite som jag är, tyvärr.

Jag var ett blygt barn och som vuxen sitter det nog kvar lite. Även om det inte längre är tal om blyghet, utan svårigheter att prata med människor man inte känner 100 %, så kan det fortfarande sluta lite lustigt. En del märker inte alls att jag avviker från mängden, medans andra undrar vad jag babblar om.

Ja, huvudsaken är såklart att jag vet om det, "hehe".

Lördag
Jonas mamma & pappa, Jonas syster med man och deras barn M o L och Jonas farbror med fru och deras två barn A och R kom idag på fika. L som är lite äldre än de andra barnen hade även med sig en kompis

Min J var kvar till denna dag, trots att hon skulle ha åkt till sin pappa dagen innan. Så hon lekte lite med M och försökte nog även leka lite med A efter en stund (om jag inte minns fel). Men A känner inte J så bra (ännu) så han var nog lite blyg, iaf till en början.
Efter fikat och tårtan, vid slutet utav paketöppningen, fanns det nog inte ett enda barn som inte var på golvet och hjälpte till att öppna paket (vilket jag sade att dem fick). Då hade blygheten släppt för dem alla. Det var kul att se och jag ser fram emot att se alla barn lära känna varandra bättre.

Jag tycker att dagen var jätte trevlig. Och trots att jag även denna dag kände mig lite som i en bubbla tror jag inte att det märktes på samma sätt som dagen innan.

Söndag
Vi hade sagt till gästerna att de fick börja komma mellan 15-16. MEN jag hade glömt att ställa om min klocka så dagen blev helt plötsligt kortare. Jag fick nämligen reda på att det bara var tjugo minuter kvar till tre när jag skulle gå till affären.
Min pappa, min yngsta lillesyster Bella och min bror Krille dök upp vid tre. Jag personligen var då i affären för att handla banan till tårtan. Men Jonas var som tur var hemma och tog emot dem så gott han kunde, samtidigt som han lagade mat till tjejerna.

När jag kom hem började jag med tårtan på en gång och fick den färdig innan resten utav gästerna kom. När mamma, mormor o hennes man, moster o hennes fästman (o deras hund), gammelmormor och syster Nathalie kommit blev det så småningom fika. Efter det kom tårtan och sist men inte minst öppnades presenterna. Det var en trevlig dag och tjejerna var otroligt glada.


Summering:
En supertrevlig helg, dock med lite väl mycket fart och fläng. Men så är det när man bjuder på fika. Det är mycket förberedelser och en del efterarbete. Men det är det värt för att få alla samlade under ett och samma tak. Visserligen uppdelat på tre dagar.

Betyder det att vi behöver en bostad som är tre gånger så stor?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Japp du får helt enkelt leta efter en herrgård

2010-03-30 @ 06:32:58
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för ett trevligt fika=) era tjejer e bedårande, Daniel e oxå väldigt förtjust, tycker jag e roligt;) Kram

2010-03-30 @ 17:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0