Ny folkvisa

Städa städa städa städa bort din glada min, städa städa städa städa bort din glada min. Kroppen den ska vilja ta en lur, munnen den ska gorma o vá sur.

Jag kom på denna visa nyss men orkade inte hela visan ut. Någon som vill fylla på med en fortsättning och ett avslut? Melodin är från visan med stycket: munnen den ska skratta o vá glá.

Ibland känns det som att man städar i kraftig motvind, då kan det också kännas som att man vill ge upp för en liten stund. Men man vet samtidigt att om man slutar, så kommer allt att blåsa omkull. Och det mina vänner, är det inte värt. Tänk vad mycket jobb det blir efteråt.
Så när man känner såhär, tar man fram denna löjliga visa och när man trallat färdigt på den kan man inte låta bli att le en smula. Ooo så tar man nya tag!

Tjarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0