Soppa

Det är just vad det blev till middag idag. Det blev riktigt mumsigt tycker jag!
Denna soppa gjordes på potatis, morot, korv, vatten, buljong och pytte lite redning (för rätt konsistens). J fick till större del välja innehållet själv. Personligen skulle jag kanske ha valt ett par ingredienser till. Men gott blev det iaf, som sagt.

Efter midagen gick jag och J ut på gården. Där var vi fram till kvällsmaten. Det första J gjorde var förstås att plinga på hos den nyinflyttade familjen, där hon funnit en vän. Mamman sa att hon skulle säga till flickan att J frågat efter henne.
Så medan J väntade passade hon på att gunga, åka rutchekana och fråga 511 gånger varför flickan aldrig kom. Sedan cyklade hon runt gården, runt huset, runt gården igen och upp mot dagmamman och tillbaka. Efter det lekte hon affär med mig, åkte rutchekana igen och till sist gungade vi tillsammans i samma gunga.
Den återkommande frågan var förstås vart flickan var och varför hon inte kom. Jag svarade att hon kanske var trött och inte orkade leka idag. Och så kan det förstås ha varit. Eller så kanske hon helt enkelt inte hade lust att gå ut och leka idag.
Så blev det till slut dags att gå in. Mindre kul tyckte förstås J, eftersom att flickan inte kommit. Men någon gång är det dags för kvällsmat, tyvärr.

Efter kvällsmaten gjordes J iordning utan minsta strul, vilket resulterade i att vi hade all tid i världen till att läsa. Så det gjorde vi, hon och jag. Sedan lyssnade hon på en saga på stereon och somnade någorlunda snabbt.

Nu ska jag slänga mig i duschen lite snabbt. Sedan räkna några tal, innan jag nannar kudde.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Milo ♥

Tack det samma ;P Håller på att pilla som fan =P Men får det inte riktigt som jag vill ha det för blogg.se fuckar upp vissa saker för mig =( =P Men men =)

2010-03-31 @ 23:08:48
URL: http://nollnionollattanitton.blogg.se/
Postat av: Martha

jag är rätt gullig ibland :) hehe.

2010-03-31 @ 23:36:27
URL: http://marthab.blogg.se/
Postat av: Zara

Vad härligt att du tog dig sådan tid med J ensam :) Även om hon spandade efter grann flickan hela tiden så uppskattade hon nog tiden med sin mamma :)

2010-04-01 @ 08:15:17
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0