Vaniljhorn

Igår bakade jag och J de "sockerfria" kakorna till E o N's fika i helgen. Nu blev det som så att det blev lite vaniljsocker i ändå. J var ganska bestämd med vad hon ville baka. Men jag känner att jag kan se genom fingrarna med dessa kakor. För det första är det inte rent socker, för det andra är det bar 2 tsk vaniljsocker på 40 kakor. Ingen mängd att tala om. Här är receptet iaf:

Vaniljhorn
Detta behövs till ca 40 st:
200g smör el margarin
2 tsk vaniljsocker
4 * dl vetemjöl

Ugn: 250

Gör så här:
Blanda allt till en deg. Rulla till finger tjocka rullar skär dem i ca 5 cm långa bitar och
lägg på en plåt vrid dem lite så de ser ut som en halv måne. Grädda i mitten av ugnen
tills de är "bakade". Lite gyllenbruna under. Det kan vara i ca 10-15 minuter.

Enjoy!


P.S. Jag har tänkt att doppa änden (på hälften utav kakorna) i mörk choklad för mer smak till de vuxna som ev tar utav dessa kakor. Men småflickorna får dem som de är D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0