Altanmöblering

Jo, jo en kopp kaffe sade vi, jag och mormor.

Men sedan kom vi på bättre tankar och började städa och möblera om hennes altan. Haha! Ni skulle ha sett oss som vi slet och hade oss. Starka som urdjur bar vi runt på möblerna för att få dem dit vi ville.
Eller ja, okej.. Möblerna var inte ett dugg tunga. Men ändå. Hjärnorna våra jobbade på febrilt i hopp om ett slutligen bra resultat.

Möbleringen var egentligen bra innan, men förnyelse var på intågande. Vi skulle se till att kunna få in fler folk på altanen lagom till Nathalies (min systers) student. Jag tycker att det blev riktigt bra, vårt slutresultat. Det blev luftigare på något sätt.

När vi möblerat färdigt och börjat sätta upp jalusier (de är undanplockade under vinterhalvåret) kom min moster och hennes karl. Han tog snabbt över huvudansvaret för jalusierna medan jag, mormor och moster turades om att vara "assistenter". När vi var färdiga med jalusierna dammsög jag av altan ganska grundligt och mormor plockade bort allt överflödigt (så som jalusiförpackningar).

Någon gång mitt i alltihop, åt vi mat också. Lagad utav mormors karl. Och det ni, är någon som vet hur man lagar mat (fd. kock).

När allt var färdigt, vilket fall, fikade vi (tillslut, hihi). Det blev ganska sent så moster och hennes karl skjutsade hem mig i samma veva som dem skulle iväg och sola.

Det var nog allt för idag.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0