Pollen

Jag älskar våren, men inte Allt vad den innebär. Pollen i alla dess former, letar sig in i mina slemhinnor och irriterar, svider och gör ont. Jag får till och med reaktioner på kroppen när det blir riktigt illa, i form utav nässelutslag (men då snackar vi ordentlig reaktion).

För övrigt, vad kan man säga? Härligt att gå mot ljusare tider, även om jag gillar de mörka viterdagarna också. Härligt att ha Jonas långa semester att se fram emot, inom en snar framtid. Härligt att ha en lång sommar med mina flickor innan allvaret börjar (igen), om jag inte sommarjobbar när Jonas har semester förstås. Härligt att se flickorna växa, även om jag ibland vill stanna upp tiden och låta dem alltid vara små. Härligt att leva, helt enkelt.

Men det tycker jag för det mesta. Jag är inte sådan som går runt och lider, det skulle jag aldrig orka med. Jag anpassar mig istället. På vintern när det är kallt, tar jag på mig mer kläder och njuter utav kylans positiva egenskaper. På sommaren när det är varmt, har jag lite kläder, dricker mycket vatten och försöker att inte vara stilla för långa stunder. Under höstens ruskväder tar jag på mig regnkläder och stövlar och går ut o hoppar i vattenpölar med barnen. Under vårens (sommarens, och höstens) hemska pollinering, försöker jag att behandla mig med pollenmedicin så gott det går. Just nu biter medicinen inte ordetligt, tyvärr. Så jag har funderat på sprutor, men vet inte. Vi får se.

Nu ska jag dona här hemma. Ciao!'


Rörigt inlägg såg jag, Sorry ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0