Korvas, hennes barn, Lisa, Syster och Lollo

I förrgår fick jag besök utav Korvas, hennes tre barn och Lisa. Vi umgicks, barnen lekte och det var allmänt trevligt. Vi var ute en sväng när vi skulle till affären, sen var barnen ute desto mer. Jag lagade spagetti och köttfärssås att bjuda på. Spagettin var jätte konstig (aldrig köpt det märket förut), men som tur var åt de flesta med god aptit ändå.

Efter maten blev det kaffe för mammorna och en liten minifika för de större barnen. I ungefär den vevan kom Jonas hem också. Så han fick lite mat och efter det kaffe.

När jag och Jonas var färdiga med allt som "måste" göras, började vi klä på oss ytterkläder. Sedan tog det visserligen ett tag innan vi gick, men så är det när man knappt kan lämna sina barn ifrån sig..

Lisa och Jenny skulle nämligen vara barnvakt en sväng när Jonas kommit. För mig kändes det jätte tryggt att dem kom tidigare och lät barnen vänja sig vid deras sällskap. De känner Jenny sen tidigare, men Lisa har dem knappt träffat alls. Allt gick vilket fall jätte bra och jag hann med lite landsvägskörning. Sedan avslutade jag med att backa in i garaget, som jag gör varje gång vi kör.

När vi kom tillbaka var det nästan direkt dags för nattning(+välling) för de minsta och kvällsmat för den större (som sen också skulle sova). Jenny, barnen och Lisa skulle med bussen och åkte iväg mitt i nattningen utav de små. Men om de inte hade gjort det hade de förmodligen missat den får jag gissa :)

Min syster och hennes kompis kom hit straxt innan Jenny skulle åka. Så då när vi fått alla barn att sova, och ätit kvällsmat tillsammans med dem åkte vi iväg igen. Det var åska ute, ganska rejält och det regnade en del. Men vi skulle bara ner till Coop och parkera lite.

Parkeringen gick väl sådär. När jag kommer rakt fram ifrån, har jag en ganska bra känsla av var bilen befinner sig och parkerar inom rutan. Men när jag kommer och ska svänga in, rakt åt höger/vänster, sneddar jag för mycket över rutan bredvid. Sedan använder jag mig visst för mycket utav kopplingens dragläge när jag ska parkera, det skulle man tydligen inte. Hm. Men det lär jag mig så småningom.

Nu ska jag ut med mormor min och handla lite smått.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0