Att vara, eller inte vara..

..en bebis!

Hej! Det var ett tag sedan sist nu. Det är mycket i skolan och för att inte tala om allt annat jag måste se till att få in i schemat. Jag har oftast varken tid eller lust att sätta mig vid datorn. Men idag, när jag satt mig här för att söka nästa kurs till universitetet (den som börjar i jan), tänkte jag att jag kunde passa på att berätta en sak.

Förra helgen var jag och Jonas till ett lekland med barnen. Med inträdeskostnaden får man vara där i tre timmar (om man vill vara där längre kan man lägga till ytterligare betalning).
Vanligtvis brukar tre timmar vara alldeles lagom för stora tjejen J. Men med två småsyskon med sig blev det inte mer än två timmar. De två små var helt slut efter att ha hängt på storasyster i stort sett hela tiden, utan knappt någon hjälp alls från vår sida.
Det fanns en typisk "kan själv"-anda i luften när barnen (alla tre) klättrade runt i leklandet. Det var kul och inspirerande att se hur pass mycket de har utvecklats den senaste tiden. J är verkligen stor, och E o N är definitivt större än vad vi många gånger får för oss.

Vi har tre Barn (bebisarna är borta!). Och även om vi egentligen har vetat det ett bra tag, satte definitivt denna vistelse punkt för att E o N skulle vara små bebisar på något vis. De är stora tjejer nu!

Men även om alla tjejer har blivit Barn och inte längre är Bebisar, kommer de ändå alltid att vara Mammas bebisar.


Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

"Mina barn, mina regler, deras frihet." = Jag som bestämmer vad -mina- barn ska ha på sig. Punkt. Andras barns kläder struntar jag i :) Har jag någonsin klagat på dina barns kläder?

Det jag ville få fram är att mina barn är barn som bär barnkläder från barnavdelningar :) Puss <3

2010-09-18 @ 17:03:27
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack det var snällt men jag tror min syster redan köpt en åt mig =P

2010-09-19 @ 08:17:04
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Martha

de växer så det knakar? :)

2010-09-27 @ 21:26:21
URL: http://marthab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0