Lek&bus

Mamma och J-dag var det igår.

Först var vi förbi hemma hos Rollis för att lämna av tre födelsedagsteckningar från J. Vi hade även med oss 6 st macarons som vi införskaffat vid coops bageri. De var utsökta, bortsett från att de var väldigt söta. När vi smaskat färdigt på dessa macarons så klädde vi på ytterkläderna igen och åkte till:

LEK&BUSLANDET!

J var förstås överlycklig, som vanligt när man åker dit. Vi klättrade nog mest i stora konstruktionen, men vi åkte även skridskor, åkte rutchkana, hoppade studsmatta, spelade basket, spelade schack, "gymmade", hoppade hoppborg, klättrade på vulkanen m.m.
Mitt i allt gick vi till matplatsen. J fick bestämma precis vad hon ville äta utav allt som fanns där. Det slutade med pannkakor och en slushi (heter?). Det är andra gången i hennes liv som hon får en slushi från mig så hon förstod att det var en mycket speciell dag: våran mamma-dotter dag. Hon blev förstås inte helt mätt på sötsakerna (som jag ju förstod i förväg, men som sagt var det ju hon som valde) så hon åt halva min pommes också, hehe.

När vi lekt färdigt slängde vi i oss lite frukt och åkte för att handla. I affären såg J en jätte stor limpa, som var med i en vikt-tävling. Hon ville förstås vara med och gissa vikten så hon tog med sig ett formulär. Jag berättade vad två lingongrova vägde och det utgick hon från och mätte upp vad brödet borde väga. Så handlade vi vidare. Framme vid kassan frågade hon kassören om hon kunde få låna en penna, vilket hon fick. Hon fick även en ask med russin från den snälla kassören. Varför? Ja, för att kassören var snäll helt enkelt, hon kanske tyckte att det var gulligt att en femåring skulle vara med i tävlingen? Vilket fall så gissade J själv vikten och skrev ner den, så fyllde jag i resten av uppgifterna. Sen ville hon själv gå in i affären och lämna lappen i lådan. Det fick hon. Snacka om stolt flicka som kom ut mellan kassorna sedan. Stora tjejen ju.

Vi åkte hem och åt kvällsmat. Sedan lade vi oss att läsa. Först valde J en liten Pixie, sedan läste vi ur hennes Kropps-bok. Igår handlade boken om skelettet och lederna, vilket J blev mycket facinerad över. Kul-leder och gångjärns-leder var nog det mest intressanta. Hon låg och rörde på knäna och höfterna en lång stund, skillnaden var tydlig tyckte hon. När vi läst färdigt stängde jag för hennes koja och gick till vardagsrummet.

I vardagsrummet såg jag och Jonas på solsidan. Den serien är ju för jäkla bra!

Nu: planera dagen.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Martha

Ove!<3 hahahaha. jag dör bara jag tänker på honom: fjortis-dör alltså ;p

2011-03-02 @ 19:24:58
URL: http://marthab.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vad sägs som att ses nästa vecka. och verkligen verkligen genomföra det?

hur ser din vecka ut? jag är typ totalt ledig förutom på torsdag eftermiddag då jag tvättar. annars kan jag när som helst =)

2011-03-05 @ 23:27:44
URL: http://popsuzzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0