Symaskin och avnopprare

Det sistnämnda vet jag inte riktigt om det heter så, men vilket fall:

Jag har köpt dessa för mina födelsedagspengar. Jag har nämligen nästan tvång (från släkt) på att köpa till mig själv för dom pengarna då alla vet att jag brukar lägga dessa på familjen istället. Förra året köpte jag t ex en bäddsoffa för födelsedagspengarna (skulle eg ha sparat vidare till en systemkamera (jag gillar inte avbet.)).

Men i år kom jag undan lite snyggt. Vad ska jag göra med denna symaskin och avnoppraren? Laga barnens trasiga plagg, sy gardiner till oss alla (eventuellt), sy in för stora kläder, kanske sy något skoj. Avnoppraren ska jag använda på allas kläder, vid behov. Så egentligen var dessa saker till oss alla, men ändå inte. De är mina, jag kommer att använda dem, alla kommer att tjäna på det.

Jag kan bara inte köpa något, som gynnar bara mig. Men detta borde åtminstone duga, de är ju iaf mina även om de ska användas åt hela familjen (av mig). På detta sätt löste det sig bäst. Alla blir nöjda. Jag blir nöjd, min familj kommer att bli glada och släkten bara måste tycka att denna var till mig, även om den fyller en funktion för hela familjen?

Köpt är köpt, vilket fall :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0