Dag 20 – Den här månaden

Januari:
1. Vet inte vad vi gjorde idag. Lekte med barnen och städade?

2. Julia kom hem från sin pappa.

3. Jag och Jonas gick upp 6.30, åt frukost. Väckte och klädde på barnen 07.30. Gick ut till bilen så fort vi var färdiga, och åkte iväg. Lämnade barnen hos mamma vid 8.00 (de åt frukost där). Lämnade Jonas på sitt jobb (hans första dag sedan föräldraledigheten!) vid 8.40. Kom fram till min VFU-plats vid 9.00. Pysslade med fritidsbarnen, var ute vid skridskobanan m.m. Slutade vid 15. Besiktigade bilen vid 15.40. Åkte ut till Köpcentret för att hämta syster, men fick info att hon slutade 17.00, så jag passade på att äta. Åkte med henne till netonnet, sedan hämtade vi Jonas på jobbet. Sedan åkte vi till mamma, lämnade syster och hämtade barnen. Hem. Äta, fixa för kvällen, busa, äta, lägga barnen.

4. Vi lämnade Jonas på jobbet vid 07.00. Åkte till mamma och åt frukost, lämnade barnen, åkte till min VFU som började vid 09.00. Var ute vid skridskobanan, pysslade med fritidsbarnen, drack kaffe med fröknarna. Slutade redan vid 14 (färdig med VFU:n!). Åkte förbi hemma, tänkte lämpa av mina saker och förbereda för middagen, innan jag hämtade alla. Insåg att mina nycklar var hos mamma. Åkte till affären, handlade. Åkte till mamma, gick in en stund och umgicks, tog med mina barn och åkte o hämtade Jonas på jobbet vid 16.00. Sedan hem, middag, kvällsrutiner, äta, nattning osv.

Tack mamma för all hjälp dessa två dagar! Det var guld värt <3

5. Jonas jobbade mellan 8-17 och tog bussen till jobbet. Jag och barnen lekte under dagen och jag vek tvätt och städade lite. Elen stängdes av i tre timmar, för underhåll. Som tur var stängdes den av efter lunchen och under sovning och eftermiddagsmellis (mao, hade vi ingen användning för el ändå). Vi åkte för att hämta Jonas vid 16. Jag insåg att Jonas slutade 17, när vi nästan var framme. Så vi åkte till netonnet istället, för att fördriva tiden. Barnen älskade att se sig själv i olika tv-apparater (övervakning) men fastnade speciellt för en spelande liten tomte som man kopplar in i sin USB. Vid kassan hittade vi ett bra band att fästa i J's mobil, som vi köpte. Sedan åkte vi och hämtade Jonas vid 17. Väl hemma; Middag, lek, kvällsrutiner, kvällsmat, nattning osv.

6. Idag var Jonas ledig (Trettondag jul). J blev hämtad av sin pappa (eller lämnade vi?).

7. Idag jobbade Jonas 9-18, han hade bilen. På eftermiddagen drog jag E o N i pulka ner till min mormor. Det är en bit, och dem väger en del tillsammans, men det gick bra. Väl framme åt vi, drack kaffe och lekte en hel del. Vid 17 kom min morbror med fru. Vid 17.50 kom min moster med sambo och hund. Barnen älskar den där hunden och blev lika glada som vanligt. Vid 18.20 kom Jonas och hämtade barnen (de skulle hem för kvällsrutiner, kvällsmat och nattning. Sedan åt vi (jag, mormor, "morfar", morbor m fru, moster m. sambo) oxfilé och potatisgratäng. Mumma! Jag fick skjuts hem utav morbror, på kvällen någon gång.

8. Idag var jag sjukling. Jag sov till 14 och var som en zombie, resterande utav dagen. Ont i huvudet och smärta i magen.

9. Åkte hem till mamma och påbörjade så smått mitt arbete, så mycket det gick. Jag somnade emellanåt, menvar tvungen att kämpa på, trots bultande huvudvärk och magont.

10. Pluggade stenhårt med arbetet! Kände mig fortfarande lite svag och hade ont i huvudet.

11. Seminarie 09.15-13.15 och redovisning utav mitt arbete (powerpoint och ståendes framför alla!). Hem emellan, äta lunch, leka med barnen, göra iordning J och ta med henne till universitetet. 15.00-16-15 hade vi avslutning och utvärdering. J trivdes och ritade bland annat bilder till mina kurskamrater och till seminarieledaren. När vi var färdiga på universitetet åkte vi och åt på Mc Donalds (verkligen speciellt för J), sedan åkte vi till Korvas och beundrade först och främst nytillskottet. Sedan lekte J med barnen och jag drack kaffe och snackade med Korvas. När klockan började bli lite för mycket, åkte vi hem och åt kvällsmat och J lades i säng. E o N sov redan.

12. 8.00: fick tentan. Började bena i vilken litteratur som skulle användas, läste och läste. Kände mig otillräcklig mot barnen. Åkte hem till mamma och läste vid 17. Pausade senare och åkte för att handla, lämnade mamma på vägen och åkte hem för att läsa lite till och sova.

13. Började skriva lite på tentan, benade igenom anteckningar (gamla som nya). Skrev ännu mer. Åkte till mamma runt lunchtid (barnen blev så ledsna när jag inte lekte med dem när jag var hemma) för att skriva o läsa. Packade ihop och åkte för att handlade (på en annan affär) med mormor vid 18. Åkte hem, pussade barnen, dem lades. Fortsatte skriva lite. Men tappade lusten och gick o lade mig till slut.

14. Idag gav jag nog som mest tid till tentan. Jag satt från morgon tills jag åkte till universitetet. Jag hann inte ens duscha, utan slängde bara på mig rena kläder och satte upp håret i en knut. Jag lämnade in tentan 14.13, 13 minuter för sent! Jag hoppas på att den inte ogiltigförklaras! Vi får se..
Sedan åkte jag hem till mamma för att hjälpa henne och syster Nathalie. Nathalie har nämligen blivit stor kicka och flyttade denna dag hemifrån. Nathalies sambo(!) Oscar, körde sakerna hem till dem(!). När vi var färdiga blev jag och mamma bjudna på pizza och jag hjälpte därefter mamma lite till i Nathalies gamla rum. Så åkte jag slutligen hem och mös med Jonas, sedan sov.

15. Före lunch slappade och lekte vi mest tror jag. När E o N sov (efter lunchen), började jag och J rensa J's kläder (Byxor, leggings, trekvartsbyxor, shorts). E vaknade med magsjuka och jag badade henne i några timmar (hon älskar att bada när hon är magsjuk, hon spyr oftast bara en gång sedan badar hon ett bra tag och sedan mår hon bättre). Under tiden lekte Jonas, J och N. Efter badet smordes E in ordentligt och fick försöka slappa framför TV'n. Jag och J tog bilen och åkte till coop för att handla lördagsgodis till henne och kvällsgottis till mig och Jonas. Sedan åkte vi till IKEA för att äta och köpa ny madrass till E. Tro mig, vi brukar göra rent madrassen, men denna gång fanns inget hopp kvar (trots madrasskydd). När vi kom hem bäddades E's säng och det var straxt dags för henne att sova (N låg redan till sängs). J åt kvällsmat. Efter det mös jag, J och Jonas en stund, så lades J slutligen. Därefter följde film för mig och Jonas.
 
16. Vi umgicks hela familjen. Sen efter lunch fortsatte jag och J att rensa J's kläder (luvtröjor, cardigans, boleros, klänningar, kjolar, skjortor, andra fintröjor). Hälsade, tillsammans med J, på mamma (vid 16.30) för att visa J Nathalies gamla rum. Att det nu var ett rum som barnbarnen kan leka i. J var fullt upptagen och hade så kul att det inte var klokt. Vi fikade lite, åt och åkte hem lagom till kvällsmat och läggning. Precis innan hon lades rensade hon pytte lite till (t-shirts, linnen och utklädningskläder).

17. Detta är dagens datum, Jonas jobbar 11.35-20.30. Jag gör inte så många knop. Ska rensa det sista utav J's kläder (långärmade vanliga tunna tröjor). Sedan vet jag inte. Kanske kommer någon vän över på lite kaffe? Laga mat och plocka lite, ska jag förstås göra också. Och kanske tvätta? Ska gå och inspektera tvättkorgen.

18. Jonas jobbar 11.35-20.30

19. Jonas jobbar 7.00-15.45

20. Jonas jobbar 9.00-18.00

21. Jonas jobbar 04.30-13.00. J åker till sin pappa.

22. Film på kvällen, med Jonas, antar jag?

23. J kommer hem.

24. Jonas jobbar

25. Jonas jobbar

26. Jonas jobbar

27. Jonas jobbar

28. Min första blingovisning för säsongen!

29. Jag fyller 24 år.
Min blingovisning nr 2 för denna säsong.
Jag ska ha fika för släkten kl 16.

30. Min syster Bella fyller 16! Grattis siss! <3
Emma S fyller 24 år, grattis!

31. Jonas jobbar

Fyller i lite mer framöver, när jag vet vad som sker resten av månaden och vilka tider Jonas jobbar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för gratulationen i förväg :)

2011-01-23 @ 12:33:36
URL: http://emmaseger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0