Dag 22 – Det här upprör mig.

Orättvisor. Inte "du fick mer än mig" utan mer orättvisor ute i världen. T ex: att ett barn kan ha ett rum stort som en halv lägenhet fylld med leksaker och kläder till bredden, samtidigt som ett annat sitter på marken och leker med en barkbit utan mat och med trasor på kroppen. Att barn förlorar sina föräldrar, att föräldrar förlorar sina barn. Att människor får genomleva krig, som dessutom ofta är av politisk karaktär och inte borde behöva beröra dem.

Lögner. Varför finns dem? Behövs dem verkligen? Jag fullkomligt hatar när folk ljuger för mig. Jag ljuger ju inte för dem?

Bråk. Visst, man behöver rensa luften ibland. Men jag föredrar att prata. Med bråk kommer man oftast precis ingenstans. Det enda som händer är att frustrationen får komma ut, inget mer. Som tur är utsätts jag inte för så mycket bråk nu. När man var yngre bråkade nästan alla, ofta. Som att det inte fanns mer civiliserade sätt att ta sig an ett ämne?

Elakheter. När folk är elaka mot andra (eller mig) blir jag riktigt upprörd. Måste man vara elak? Vad har det för funktion?

Ibland undrar jag om jag är förståndshandikappad eller något, för jag förstår verkligen inte vad allt detta (ovan nämnda) ska vara bra för. Jag ogillar det och jag blir upprörd utav det. Sedan har jag förstås förståelse för att man gör saker utan att tänka på det/för att man är trött osv men då kan man väl försöka att be om ursäkt åtminstone. Det är inte farligt att erkänna att man har gjort fel. Oki?
Jag gillar när folk bara är med varandra, är sig själva, låter andra vara sig själva, pratar om sådant som berör en själv, lyssnar och respekterar vad som faktiskt berör den andra osv. Sen att man kan tycka olika är en annan sak, som är helt okej. När man måste komma överrens, för att det är något viktigt, då får man väl lägga upp en minus/plus-lista eller något? På något sätt har förmodligen den ena starkare argument och då får man väl lov att respektera det? Ja, nu har jag upprört mig själv lite, haha..

Nu ska jag gå och sätta igång tvättmaskinen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0