Påminnelse till mig själv

Om du bakar när alla tre barnen är med, förvänta dig inte att lyckas med det du bakar. Förvänta dig inte ens att du kan äta det. Nu menar jag inte därför att barnen hjälper till, för dem är så duktiga så. Utan mer på grund av bristande uppmärksamhet till det du bakar. Då helst när det är i ugnen.


Jag har bakat havrekakor, syltkakor och chokladmuffins.

Havrekakorna var inne en minut för länge (barnen behövde mig på något sätt). Jag vågar inte kolla efter om de är ätbara, just nu.
Syltkakorna bara flöt ut och blev platta som pannkakor. Jag hade inte för mycket smör och heller ej för varmt, så jag vet inte vad det berodde på?
Chokladmuffinsen blev lite platta faktiskt. Det var meningen att de inte skulle bli så stora, för jag använde mindre formar, men de liksom putar inte uppåt utan neråt. Det berodde på att jag var tvungen att ge upp bakningen ett litet tag (barnen behövde mig på något sätt) precis när jag vispat äggen och sockret poröst. Försökte att vispa upp det igen sen men förstod att det inte skulle göra någon skillnad.

Förhoppningsvis är något utav det ätbart. Men syltkakorna är jag väldigt skeptisk till...


Kommentarer
Postat av: Sussi

Japp, tröjan var från Gina. Så, massa mys med släkten på din födelsedag?

2011-01-29 @ 00:23:28
URL: http://popsuzzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0