Cheese curlz...

..eller vad dem nu heter? Tjuvade iaf fem stycken sådana ur skafferiet (rester från helgen som gått) när E o N sov: gott! Förlåt Jonas, hihi..

Jag håller på att tvätta och har bestämt mig för att köra ett litet tvättmaraton idag, med tanke på vädret (och tvättkorgen som tycks bottenlös). Jag satt förresten och läste några av mina gamla blogginlägg från 2009 förut. Jag kom fram till att jag tvättar MYCKET oftare nu, än när E o N var små och J var mindre. Nu är det minst en maskin om dagen, om man inte tvättar minst det får man skylla sig själv helt enkelt. Om man har tid så kan man slänga in 3 maskiner på en dag, ändå kan man (om man vill) tvätta igen nästa eller näst-nästa dag. Så tvätta är verkligen en del av vardagen. När dem var mindre var det mer: Aa, men vi tvättar den och den dagen. Ett minne blott! Det som är så skönt med tvättmaraton nu är att, om man kör det två dagar i rad kan det ta 2-4 dagar innan man KAN tvätta igen (om man vill ha full maskin)! I just love it <3
Vi ska ta oss en plasktur i vattenpölarna nu snart, sedan in o busa och laga middag. Efter det är det dags för dusch x 3, och eftersom det tar sin tid är det sedan dags för kvällsmat, lite nedvarvning och nattning. När dem sover ska jag ev handla, sen träna, äta, duscha, smörja mig, borsta tänder, zZzZzova..
Imorgon är det onsdag, då jobbar Jonas till 18 och vi har helt blankt i schemat. Någon som vill träffas efter att vi har ätit frukost grejat här hemma? Eller efter lunch och sova. Vilket som passar.
På torsdag ska jag på den sista föräldraträffen. TRÅKIGT! Det är så intressant och lärorikt att sitta o prata med ett gäng föräldrar och ett par socionomer. Underbart är kort, alldeles för kort!
På torsdag är det även ett friskis&svettis-pass i skytteparken, men det missar jag. Trots allt överlever jag, såklart. Men det hade varit väldigt skoj. Jag har verkligen fått upp ögonen för f&s. My new BF!
Ha en underbar dag i det underbart svensk-somriga vädret. CIAO!
PS. HJÄLP! Det är något som gör att jag inte kan göra radbrytningar på blogg.se. Ibland kan det gå, men då bara en. Som nu. Finns det en vänlig själ här som har lösningen på detta extremt världsliga problem? DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0