Trött är lika med kul

Det rullar på i vanlig ordning hemma hos familjen fem. Jag pluggar på för fullt, jobbar lite,försöker hinna med vardagen och ta vara på alla fina stunder tillsammans med familjen. Ibland känner jag mig otillräcklig, ibland död, men oftast bara glad över allt fint jag har. Jag är mycket tröttare nu för tiden än jag brukar vara. Tycker du att jag var virrig förut? Då var det bara förnamnet!

Men att vara trött behöver inte vara något negativt (om man inte behöver hålla sig vaken på kvällen förstås, fniss). När barn är trötta hör jag ofta vuxna säga: då vet vi att de har haft roligt idag. Så skulle man kunna se på det även när det gäller oss vuxna, tycker jag. Jag är trött, för att jag lever mitt liv. Jag omringar mig med en massa saker som jag tycker är roligt. Allt tillsammans är ganska energikrävande, ja, men jag har ju så roligt!

Nu ska jag äta. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0