Ett smakprov; sommaren 2012

Stora tjejen J's skolavslutning avnjöts på en forngård en bit från skolan (J går på skolan på landet). Jag och mamma var där och såg på när J fick sitt första sommarlov. Det firade vi tillsammans med hela skolan i gröngräset med picknick och bus.
 
En dag var jag och barnen i en rolig lekpark med mycket klättersaker. Det var en lekpark värd att återvända till många gånger om! Barnen klättrade som aldrig förr och förvånadsvärt så frågade dem inte om hjälp särskilt mycket, vilket jag tycker om då det är väldigt personlighetsutvecklande att känna att man kan själv. Mina stora små barn, så starka!
        
 
Jag och mamma var i skogen och plockade blåbär förra veckan. Vi hade jätte roligt. Dock blev jag väldigt myggbiten, men 5 liter blåbär var (eller något sådant) är bra plåster på såren. På bilderna är vi någonstans i början av vår bär-plockning, sittandes i blåbärsriset med fikapaus. En viss bifångst blev det, på två sniglar och en spindel (och förstås lite blåbärsris).
    
 
Något jag rekomenderar er att laga är en rätt som liknar rårakor. Man river en hel squash, och så river man 3-5 potatisar (beroende på storlek). Detta rör man ner i en smet av ägg och mjöl (höfta så att det blir lagom mycket till squashen och potatisen) och sedan lite salt. Slafsa ut en hög i var sida av stekpannan (medelvärme på spisen) och vänd när det börjar kännas fast och har fått färg på undersidan. Serveras gärna tillsammans med bacon eller annat fläsk, rårörda lingon och kokta morötter (eller stuvad broccoli). MUMMA!
 
Jag var på bröllop i helgen, tillsammans med min kära syster Nathalie. Det var jätte fint i kyrkan, fikat efter var gott och festen på kvällen var rolig. Utav mig fick paret detta kort och ett stort fotoalbum att sätta bröllopsbilder i. Tack igen för att jag fick komma! Det var verkligen en heldag att minnas. Jag hade jobbat natten innan och inte sovit något innan bröllopet (dessutom var jag på marieberg på förmiddagen). Så tillslut var jag så övertrött att jag inte visste vad jag hette, men det gick över. På natten körde jag hem bröllopsparet och skjutsade även hem min pappa från en arbetsfest.
 
 
Fler bilder kommer så småningom. Jag får ladda in dem någon natt när jag jobbar (nattvak), så lär jag vara sysselsatt med det hela natten om inget annat inträffar. Nu ska jag nog se på lite serier en stund tror jag.
 
Varma sommarhälsningar från mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0