Trevligt sällskap

Förmiddagen idag skulle gå ut på att påskpyssla, tyckte J, trots att vi hann med mycket utav den varan igår. Och det kunde jag förstås gå med på. Men jag var inte med precis hela tiden. Bara nästan *hehe*

Sedan handlade det mycket om att göra lunch och förbereda lite inför middagen. Under tiden som jag gjorde det bytte Jonas däck på bilen. Jonas råkade skinnflå sig själv på en fläck mitt i handen. Men det är sådant som händer och däcken blev ju bytta iaf.

När alla var ätna och däcken var bytta började alla förberedelser för att kunna komma iväg att lämna J och för att därefter åka till Sabina och Daniel. Det tog ett tag att komma iväg, men det gjorde inte så mycket då Sabina och Daniel också var lite sena. Jag sprang in lite hastigt hos Lars och lämnade av J, satte mig på huk och pussade och kramade henne lite och fick sedan till att säga hejdå.

På väg till Sabina och Daniel hoppade vi även in på affären en sväng. För att köpa med lite till sådant till middagen som vi inte hade i kylskåpet; morötter, en dricka och bearnaisesås (+annat som behövdes köpas med hem).

Väl framme började matlagning+grillning(!) nästan omgående, ändå blev maten färdig ganska sent. Men vad gör väl det egentligen? Vi är alltid väldigt noga med alla rutiner, så om det blir fel en gång tror jag inte gör någon skillnad. Flickorna hade fått lite banan medan de väntade också, så dem gick det ingen nöd på.

Middagen var ljuvlig. Grillat är och kommer alltid att vara: Det gottigaste!
Vi hann inte prata så mycket med varandra. För efter maten var det dags att röja undan och börja packa ihop oss för att bege oss hemåt igen. Men det var trevligt ändå. Kul att ses tillsammans med (nästan alla) barnen också. Jag tycker att de kom överrens väldigt bra för att vara så små.

På vägen hem somnade E o N. Och dem sover än. De ville inte ens ha någon kompletterande välling när dem lade sig. Då är man trött!

Nu är det dags för mig och Jonas att få vår tid ihop innan det är dags att lägga sig. Han är nämligen ledig imorgon (som de flesta andra).

Ciao!


P.S. Dikten som jag skrev härom dagen var skriven åt min farmor, för dem som undrade D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0