Hur säger man kokosnöt på teckenspråk?

Jo, det var som så att J fick en kokosnöt utav sin mormor. Men när jag skalat den åt henne var den inte intressant längre. Inte heller när jag rivit den ville hon smaka. Hon sade att jag kunde få den. Jag frågade några gånger och hon var bestämd med svaret.
Så den hamnade i kylen med hopp om att få ingå i någon maträtt. Igår blev det då äntligen kyckling med kokos- och curry-smak. Idén fick jag från min "morfar", som arbetat som kock en större del utav sitt liv (men inte längre). Oj så gott det blev!
Men så blev det lite kokos över, vilket vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med. Jonas kom på en snille-idé och gjorde kokosbollar igår när jag var iväg och räknade matematik, vilket vi sedan åt när jag kom hem. Och det mina vänner, var en helt annan sak med färsk kokos. Gott, gotti, gott-gott!

Igår bakade vi även hålkakor(bröd för dem som inte vet). Receptet sade 12 st men det blev 14 st i slutänden. Även dessa blev riktigt goda. Småtjejerna gillade dem också. Vilket jag anser som ett ganska bra betyg.
Det som är så bra när man bakar bröd själv är att man kan välja bort alla sötningsmedel, vilket inte alltid går med köpebröd. Nu var det över en månad sedan som vi bakade bröd sist, så det var på tiden tyckte jag.

Jag räknar Matematik för fulla muggar. Varje dag sitter jag ner och försöker hinna med så mycket som möjligt. Nu har jag 50 tal kvar, förra veckan var det 110. Så det går snabbt! Jag hoppas på att hinna med ett prov denna vecka. Sedan är det bara 20 sidor och ett prov kvar och så har jag Matematik C på mitt betyg!

På onsdag har jag körlektion kl 13.10, i brist på andra tider. E o N ska stanna med mormor under tiden. Sist (min 3e lektion) körde jag fram till körskolan på vägen tillbaka (trafikerat, korsning och trafikljus innan). Denna gången skulle jag få starta därifrån. Det känns riktigt roligt. Det jag är nervös över är att jag har en ny körlärare, igen! Jag hade en ny förra gången också och halva lektionen gick åt till att vänja sig vid det. Men det går nog bra. Nu fattas bara det där handledarpappret som jag fortfarande inte fått från transportstyrelsen.

Vad finns mer att skriva? Jag och Jenny har bestämt oss för att ses i veckan och det hoppas jag att vi håller, för det är alltid lika skoj. Även om vi är bra trötta ibland och bara sitter o stirrar en stund så får vi ändå ut något utav det. Men oftast pratar vi på i en hiskelig fart och försöker hinna med att säga allt och inget. Det slutar med att vi är mitt uppe i ett samtal när den ena ska gå. Men så kan det vara, hehe.

Jo just det! I lördags var jag på öppet hus för teckenspråkstolkutbildningen. Jag lämnade in ansökan och betyg personligen. Nu fattas bara personbevis som jag tänkte komma in med personligen även det. Jag hoppas verkligen på att komma in där. Jag vill, vill, vill!

Nu ska jag hänga tvätt, igen. Ha en trevlig dag, det ska jag.

Ciao!

P.S. Överskriften var ingen fråga egentligen. Jag ville bara att ni skulle se hit *blink blink* D.S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tjoho, Har du något recept på hålbullarna? (:

Blev lite nyfiken på om du gör samma som jag brukar göra?



Kram! (:

2010-03-19 @ 12:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0